Dag 8 Ayutthaya-> Chiang Mai

25 oktober 2022 - Ayutthaya, Thailand

Na weer een goede nacht slaap, ben ik na het opstaan gelijk een workout gaan doen. Nu ik toch nog een kamer voor mezelf heb moet ik het er van nemen. Na me klaar te hebben gemaakt en me spullen gepakt te hebben was het om half twaalf tijd om uit te checken.

Na een kop koffie bij het guesthouse ben ik richting het wel bekende koffie tentje gelopen. Hier heb ik weer een lange tijd gezetten met mijn boek. Ik merk dat ik het er deze dag echt van neem om rustig aan te doen. Aankomende dagen gaan wat drukker worden met reizen en uitjes.

Vervolgens ben ik wat door het prachtige park waarin de meeste tempels zich bevinden gaan wandelen. Heerlijk rustig. Na een half uurtje lopen stuitte ik op een prachtige tempel met daarom heen ruïnes. Hier heb ik wat rondgekeken en heb ik een cola gedronken. Na ruim anderhalf uur gewandeld te hebben, was het even tijd om de airco op te zoeken.

20221025_12474420221025_13121120221025_132301IMG-20221025-WA000120221025_133732

Bij een tentje heb ik wat gedronken en weer wat gelezen. Ik heb helaas maar één boek meegenomen omdat ik toch nooit lees. Hier heb ik nu al spijt van.... :(

In het tentje heb ik gekeken naar wat jungle tours in Chiang Mai en leuke plekken in het zuiden. Ik ben er niet echt uit gekomen. Ik merk heel erg dat ik de "ik zie wel" mentaliteit nog moet gaan ondervinden. Graag wil ik de juiste dingen zien en ook een hostel vinden die op een juiste plek zit. Soms vergeet ik dat ik door de reis heen wel van mensen tips krijg. Maar dat is echt iets wat ik nog moet ontwikkelen.

Rond half vijf had ik met Annemé afgesproken, om even wat te eten. Ik heb haar leren kennen in het vorige hostel en zij was net gearriveerd. Na wat gegeten te hebben en in het Nederlands wat gekletst te hebben was het voor mij tijd om te gaan.

Mijn nachttrein zal vetrekken om 21:07, maar ik was al om 20:15 op het station. Ik heb geen zin in de reis ik vind het maar niks zo in mijn eentje in de trein. Maar in Chiang Mai heb ik weer een hostel en hoop ik weer meer aanspraak te hebben. Ik vond het maar voor een halve dag fijn om alleen te zijn. Ik ben er wel achter gekomen dat ik meer mensen om me heen nodig heb dan ik van te voren had gedacht.

Na een half uur vertraging kwam de nachttrein dan uiteindelijk aan. Thailand heeft toch dus nog een beetje een overeenkomst met Nederland. Na geïnstalleerd te zijn was het tijd om in mijn coconnetje te gaan slapen 😴

20221025_220331

1. Anita:
    25 oktober 2022
    Slaap lekker en morgen word je weer wakker in een hele andere kant van Thailand.😘
  2. Joyce:
    26 oktober 2022
    Je eerste week zit er al op! Gaat snel... goede reis!