Dag 56 Bangkok

13 december 2022 - Bangkok, Thailand

Vandaag was ik om een uurtje of negen wakker, een kwartiertje voor de wekker. We zijn gelijk naar beneden gegaan om te gaan ontbijten. Vandaag op het menu Thaise pannekoekjes met bijvoorbeeld ei, custard of chocola.

Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt voor de dag en hebben we uitgecheckt. Na een korte rit met een Grab kwamen we aan bij het Rambrutti Village hotel. Dit is het hotel waar we de vorige keer ook zaten, een prima hotel dus.

Na even op de hotel kamer te hebben gezeten, gingen we nog een poging doen om naar een tempel te gaan. We werden tijdens het lopen (ongeveer twintig minuten) heel erg vaak door thaien aangesproken die ons wilde helpen. Het bleek vandaag een nationale feestdag te zijn, de dag van de grondwet. Ik denk  het willen helpen te maken heeft dat de mensen vandaag vrij waren, blij waren en misschien ook wel bezig waren met het verkrijgen van goede karma (wat in thailand een ding is).

Het bleek dat de tempels pas om een uur of vier weer open gingen vanwege de feestdag. We hadden dus nog twee uur te overbruggen. We besloten dus even bij de dichtbijzijnde markt te gaan kijken. Hier hebben we rond gelopen en zijn we rond een uurtje of half vijf sushi gaan eten. We hadden tussendoor al eend en wat viskoekjes op, maar sushi gaat er altijd in. We hebben heerlijk gegeten en we deelde weer een grote kan met groene ijsthee.

20221212_13305120221212_160837

Het bestellen was een heel ding omdat de menu kaart in het thais was (wel met plaatjes). Je keuzes moest je vervolgens op een andere lijst waar ook alles in het thais stond aankruisen. Een heel gedoe, maar we hebben alles gekregen wat we wilden.

Na het eten zijn we terug gegaan naar de hotel kamer. Ja je leest het goed, poging twee voor een bezoekje aan een tempel heeft ook gefaald 🤣😅. Na twee uur gezellig op de kamer hebben gezeten zijn we richting de bus gegaan.

20221212_172129

We wilden namelijk nog naar een rooftop bar om van het uitzicht over de skyline te kunnen genieten. Na een uur gereisd te hebben, kwamen we aan bij een groot gebouw. Hier namen we de lift naar de 47e verdieping. Wat een prachtig uitzicht was dat!! De veel te dure, maar lekkere cocktail maakte de ervaring helemaal af😍. Na nog even met wat mensen te hebben gekletst stonden we rond een uurtje of twaalf weer met beide benen op de rond. Letterlijk en figuurlijk, want omdat het een wat duurdere plek was hing er wel een wat andere sfeer.

20221212_21190120221212_21515820221212_222035

We zijn met een Grab taxi terug naar het hotel gegaan en na wat gekletst te hebben zijn we lekker gaan slapen. Al met al een prima dag.

1. Anita:
    13 december 2022
    Ja lieverdjes het komt nu toch bijna tot het einde deze geweldige reis.
    Geniet nog even van het mooie land en het geweldige eten. Wat zullen jullie dat missen.
    Tot vrijdag we staan al.bijna op Schiphol 🤣🤣