Dag 55 Bangkok

12 december 2022 - Bangkok, Thailand

Vandaag stonden we redelijk optijd op om te kunnen genieten het gratis ontbijt dat het hostel aanbied. We waren van plan om vandaag wat tempels te gaan bezoeken en nog naar een weekend markt te gaan. Helaas veranderen plannen soms, omdat dat dan nodig is. Jo kreeg namelijk heel erg last van zijn maag en we besloten om lekker in het hostel te blijven.

Daarbij hebben we besloten om het nachtje in Kancharaburi (de railway en de brug over de River kwai) over te slaan en gewoon tot aan de terug vlucht in Bangkok te blijven (aanstaande donderdag).

Tijdens het relaxen ben ik tussendoor naar buiten geweest om voor eten en drinken te zorgen.

Rond een uurtje of twee wilde we toch nog even de deur uit dus zijn we met de bus naar een shopping mall gegaan. Hier hadden we voor gekozen, omdat deze shopping mall lekker koel is door alle airco's die er hangen. Deze plek was wederom weer enorm en er was genoeg te zien. We zijn gestart bij een soort overprized action gecombineerd met een sjieke Hanos. Er was hier echt te veel gezien, ik snap niet dat mensen in dat soort winkels normaal kunnen winkelen.

20221211_154339

Vervolgens zijn we naar wat verdiepingen geweest met de meest foute nepkleding en tassen. Naast de nep kleding waren er ook veel souvenirs. Eenmaal op de zevende etage aangekomen kochten we een kokos shake en een Thai cheese pancake. Op deze verdieping waren ook speelhallen en konden we ons verbazen  over de skills die sommige mensen op reactie spelletjes en dans hadden.

20221211_17014120221211_173846

Het shopping mall avontuur hebben we afgesloten bij de Mc donalds, lekker fout maar wel wat neutraler op de maag dan al dat pittige streetfood.

20221211_182340

Na het eten zijn we terug naar het hostel gelopen. Onderweg kwamen we nog een hele vette cocktail bar tegen, die heel erg mooi ingericht was. Voor de schoonheid van de bar, betaalde je dan ook een flinke prijs dus zijn we maar snel weg gegaan.

Rond een uurtje of acht waren we weer terug op de kamer en hebben we helemaal niks meer uitgevoerd.

1. Bianca:
    12 december 2022
    Ook dat is lekker een rustigere dag al met al toch nog wel wat ondernomen 👍🏽👊🏽😘
  2. Anita:
    12 december 2022
    Soms moet je het even aanpassen.
    Beterschap voor Jo.
    Geniet van de laatste dagen in de warmte 😉