Dag 59 Bangkok

15 december 2022 - Bangkok, Thailand

Vandaag hebben we wederom lekker uitgeslapen en zijn we rustig opgestaan. Na een Thai tea en een tosti te hebben gehaald zijn we richting een pier gelopen. We wilde namelijk een Ferry pakken om vanaf daar lekker te genieten van het uitzicht op de stad.

1000006008

Na het kopen van een kaartje moesten we nog een half uurtje wachten tot dat de ferry zal komen. Dit vloog voorbij en eenmaal op de boot hebben we een half uurtje genoten van het uitzicht op allerlei dingen zoals huizen, tempels en restaurants aan het water.

100000601110000060141000006022

Na een half uurtje kwamen we langs het winkelcentrum Iconsiam, waar ik veel goede verhalen over had gehoord. Hier zijn we dus uitgestapt om even rond te kijken. Het leek gelijk al op een sport Dubai achtig complex en door de ramen van het winkelcentrum zagen we  merken als Gucci en Hermés. We wisten dus al snel dat dit een winkelcentrum was waar wij absoluut niet los konden gaan met shoppen.

10000060151000006017

Voor het winkelcentrum stonden wat eet kraampjes waar we besloten wat stukjes sushi te kopen en die genietend van het uitzicht op te eten. Na het eten zijn we het winkelcentrum binnen gelopen en hebben we wat rondgekeken. Naast alle dure winkels waren er ook wat normale winkels zoals de H&M. Het winkelcentrum was echt prachtig allemaal fonteinen en andere dingen.Het gebouw was echt enorm en we hebben ons hier dan ook twee uur lang vermaakt.

Na dit avontuur hebben we dezelfde ferry terug gepakt. We hebben  nog even ergens een biertje gedronken en zijn we daarna terug naar de kamer gegaan. Hier hebben we even niks gedaan en onze tas ingepakt.... want de reis zit er al weer bijna op.

Joachim die vliegt morgen ochtend terug naar Nederland en ik die dag om half twaalf in de avond. Na onze tas ingepakt te hebben wilde we nog wat te eten regelen bij een Michelin aangeraden tentje in de buurt. Maar natuurlijk was deze weer dicht :(

Uiteindelijk hebben we wat dingetjes bij streetfood kraampjes gehaald. Na wat te hebben gegeten hebben we nog een tijdje rondgelopen en wat gedronken op Khao San Road. Voordat we terug gingen naar de kamer haalde we nog een papaja salade en een pad Thai met garnalen voor op de kamer. Met deze heerlijke gerechten moest de reis afgesloten worden.

100000602710000060311000006045

We hebben nog veel te lang gekletst en zijn uiteindelijk om half één lekker gaan slapen.

1. Cocky:
    15 december 2022
    Leuke foto, wel wat gekrompen😁.
    Lieve Nikki een hele goede terug reis en tot gauw.
    😘😘
  2. Nikki:
    15 december 2022
    Hahahaha ja moest toch een beetje inblenden met de lengte in Azië. Tot snel xxxx
  3. Anita:
    15 december 2022
    Echt tot de laatste dag hebben jullie genoten!! Vooral van het eten echt TE lekker.
    Goed res terug en kan niet wachten om jullie weer te zien😘😘
  4. Nikki:
    15 december 2022
    Dankjewel ik kan ook niet wachten!!!
  5. Annemarieke:
    Goede reis allebei!
  6. Nikki:
    Dankjewell!!!
  7. Bianca:
    16 december 2022
    Ik ga je verhalen missen 🥰 jammer dat jullie apart terug gaan, maar 1 ding hij staat wel weer op schiphol 👊🏽👍🏽 goede vlucht en geniet weer van in iedereen in het koude Nederland fijne dagen nikki, ✈️🌲😘
  8. Bianca:
    16 december 2022
    Ik ga je verhalen nog missen 🥰
    Fijn dat je / jullie het zo heerlijk hebben gehad, jammer dat jullie apart naar huis gaan, maar 1 ding hij staat wel weer op schiphol 👍🏽 geniet van iedereen straks ik het koude kikkerlandje,
    Goede vlucht ✈️ fijne feestdagen 🌲😘
  9. Nikki:
    16 december 2022
    Dankjewel! Zo leuk dat je zo trouw mee hebt gelezen😍. Jullie ook een hele fijne feestdagen en tot snel 😘