Dag 60/ 61 Bangkok -> Jeddah -> Amsterdam

16 december 2022 - Schiphol, Nederland

Vandaag stond de wekker om vijf uur in de ochtend. Gelukkig niet voor mij, maar voor Jo die om kwart voor zes de taxi naar het vliegveld moest pakken.

Ik kon nog even een paar uurtjes doorslapen tot dat ik moest uitchecken. Ik bleef zo lang mogelijk in bed om een beetje mijn klok te verschuiven, om zo te voorkomen dat ik een erge jetlag krijg. Na een lange douche heb ik rond  twaalf uur uitgecheckt.

Vandaag was het echt een dag van vervelen. Ik had nog een leuk museum gezien, maar uiteindelijk had ik hier niet genoeg cash meer voor. En de transacties kosten om te pinnen zijn niet leuk met kleine bedragen. Ik heb eigenlijk uren rondgelopen en de laatste keren van de geuren en kleuren kunnen genieten (niet altijd even lekker) die Bangkok te bieden heeft. Na nog wat dingen bij de 7-Eleven te hebben gehaald ben ik nog voor drie uur lang wezen niksen in de lobby van het hotel.

1000006060

Rond een uurtje of half zeven liep ik naar de bus toe. Op zijn thais kwam de bus ruim 40 minuten te laat, maar gelukkig had ik dit ingecalculeerd. Het inchecken, bagage afleveren en de security check gingen vrij soepel gelukkig. Het was wel erg druk, maar dat maakte wel weer dat de tijd snel ging.

1000006069

Vlak voor dat ik het vliegtuig in mocht werden door de stewards en de stewardessen de tassen en je lichaam nog gecontroleerd op het meenemen van alcohol. Ik vlieg naar Saudi-Arabië en het is daar verboden om alcohol bij je te hebben. Na de controle was het tijd om mijn plekje op te zoeken.

Het vliegtuig zal eerst half twaalf vertrekken, maar door boarding problemen vertrokken we uiteindelijk half één. Ik maakte me geen zorgen om mijn overstap, omdat ik met één maatschapij vlieg en dan vinden ze wel een gepaste oplossing.

Na drie uurtjes vliegen precies toen ik me begon te vervelen, werd er een verpleegkundige opgeroepen. Nou dat ben ik toevallig dus ik liep naar een stewardes toe en "meldde" me aan. Een vrouw was wat onwel geworden en had het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen. Na een bloeddruk check en wat vragen, bleek dat mevrouw vandaag nog niks gegeten had. Ik snap wel dat je je dan niet lekker gaat voelen🤣. Na een glas appelsap ging het alweer een stuk beter.

Dit maakte ook weer dat de vlucht wat sneller ging, want slapen daar had mijn lichaam vanwege de kleine ruimte geen zin in. Na ongeveer acht uur vliegen maakte het vliegtuig een tussenstop in Riyahd en vlogen we met een zo goed als leeg vliegtuig in anderhalf uur door naar Jeddah. Ik vond het erg appart dat het vliegtuig een keer stopte, net een bus.

100000607010000060791000006106

Aangekomen werden de tassen wederom weer gecontroleerd en moest ik ongeveer anderhalf uur wachten op de volgende vlucht. De anderhalf uur vloog voorbij vanwege gezelschap van andere Nederlanders die ook door Azië hebben gebackpackt.

Bij het boarden kwam ik nog twee gasten tegen waarmee jo en ik mee in de bus vanaf Khao Sok naar Koh Tao hebben gezeten. Ze herkenden mij ook en ik bracht op, dat het de bus reis was waar er teveel mensen in de bus zaten en dat dat een heel gedoe was. Wat bleek nou deze twee jongens hadden hun vorige bus gemist en hadden een bus later gepakt. Ze hebben zich dus goed stil gehouden met het risico dat iemand anders misschien niet mee kon.

Eenmaal in het vliegtuig viel ik gelijk inslaap en heb ik het opstijgen niet eens gemerkt 😴. Na een klein uurtje werd ik wakker gemaakt voor een maaltijd.

Na het eten heb ik gelukkig nog twee uurtjes kunnen slapen. Na ongeveer vijf uur vliegen heel veel spelletjes en snacks verder landde ik rond 13:00 uur op Schiphol.

1000006113

(Het vliegtuig waar ik in zat. Gefotografeerd door moeders)

Het duurde ongeveer een uur tot dat ik door de controle was en mijn bagage had. Iedereen moest in de rij gaan staan voor de bagage check, maar toen duidelijk aan mijn oh nee en mijn gezocht uitdrukking te zien was dat ik daar helemaal geen zin in had. Mocht ik snel doorlopen naar de uitgang. Daar stonden vier hele leuke mensen op mij te wachten. Mijn ouders, Ida en Amber. Wat een super leuk verrassing! Dat voelde echt als een warm welkom. Met een bosje bloemen in mijn hand zijn we met de nieuwe auto richting delft gereden.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het meelezen en meeleven. Ik heb een prachtige reis gehad waar ik mezelf echt heb leren kennen. Ik ben mezelf vaak tegen gekomen, maar niet alleen negatief. Ik ben er ook achter gekomen hoe zelfstandig ik ben en hoe goed ik in staat ben dingen uit te zoeken en verstandige keuzes te maken. Naast het zelfstandig zijn heb ik ook zeker geleerd om om hulp te vragen. Ik heb prachtige dingen gezien, heb leuke mensen leren kennen en de kers op de taart is wel echt dat het mogelijk was om ruim drie weken met Joachim te reizen.

Ps. Ik heb van betrouwbare bronnen gehoord dat een aantal mensen het lezen van de blog toegevoegd hebben aan hun dagelijkse routine. Alvast sorry voor het verplicht moeten veranderen van de dagelijkse routine, maar ik hoop snel weer een reis te kunnen maken en mijn verhalen weer vast te kunnen leggen via de blog.

1. Anita:
    16 december 2022
    Heerlijk dat jullie weer thuis zijn!!
    Bedankt voor het delen van je belevenissen. Zo was het missen wat minder erg 😉😘
  2. Bianca:
    Welkom thuis nikki 🥰
  3. Marjan:
    16 december 2022
    Mooi dat je weer thuis bent...zeker voor moeders! Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen. Je hebt een prachtige reis gemaakt.
  4. Nikki:
    19 december 2022
    Dankjewel!! Moeders is zeker blij dat ik weer thuis ben 😇
  5. Arjan:
    17 december 2022
    Het was zeker leuk om dagelijks je belevenissen te mogen lezen. Je hebt een prachtige reis gemaakt en mooi dat je er persoonlijk iets aan hebt over gehouden.
  6. Nikki:
    19 december 2022
    Leuk om te horen dat je zo hebt genoten van de verhalen! Fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar ❤️
  7. Joyce:
    17 december 2022
    Yes, iedere ochtend bij de thee even wat leuks lezen over jouw mooie reis. Fijn dat je weer thuis bent!
  8. Nikki:
    19 december 2022
    Super leuk om te horen x we spreken elkaar snel 😘
  9. Iris:
    Fijn dat je weer veilig thuis bent Nikkert ❤️
  10. José:
    17 december 2022
    Fijn dat de reis goed is verlopen!
    Het was erg leuk je reisverhalen te lezen!
    Het is een bijzonder en waardevol avontuur geweest voor je. Super!
  11. Nikki:
    19 december 2022
    Super leuk om te horen dat je zo trouw hebt meegelezen. Tot snel x
  12. Sabine Borgemeester:
    17 december 2022
    Lieve Nikki, welkom terug in Nederland! Wat heb ik enorm genoten van jouw prachtig avontuur! Jij mag zeker heel erg trots op jezelf zijn, door deze reis zelfstandig te hebben gedaan! Wat mooi dat je hier zo veel van hebt geleerd!
    Oh wat ga ik jouw mooi geschreven dagelijkse verhalen missen!! Heb er enorm van genoten! Dat wordt ff afkicken!😉
    Geniet lekker van jouw familie en vrienden, lieve Nikki! Fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2023!!😘
  13. Nikki:
    19 december 2022
    Wat leuk om te horen, dat je elke dag hebt meegelezen! Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig 2023 ❤️