Dag 7 Ayutthaya

24 oktober 2022 - Ayutthaya, Thailand

Na weer een goede nacht slaap, was ik rond een uurtje of acht wakker. Ik heb lekker een koude douche genomen en ben een kopje koffie gaan drinken bij het guesthouse. Vandaag heb ik eigenlijk niet veel op de planning staan en dat voelt aan de ene kant heel erg goed, maar de andere kant ook wel saai en contfronterend dat je alleen bent.

Na mijn kop koffie en de laatste krentbol die ik nog vanuit Nederland had, ben ik richting het koffie tentje gelopen waar ik gister ook heb gezeten. Hier heb ik ongeveer twee uur gezeten en een boek gelezen. Het uitzicht is echt prachtig! Tussendoor kwam er ook nog (volgens research van Joachim) een Indonesische varaan het water uit waggelen. Wat een groot beest is dat!😅

20221024_10212620221024_115612

Rond een uurtje of twaalf liep ik met een flesje water in de hand richting de What Phananchoeng. Na vijftien minuten lopen besefte ik me dat de route niet erg geschikt is om te lopen dus heb ik een tuktuk aangehouden om mij het laatste stuk te vervoeren. Zo in je eentje onderhandelen over de prijs van een tuktuk en beslissen of iets wel of niet verstandig is, is soms wel lastig als je alleen bent. Met overleg kom je altijd wel tot een juiste beslissing doordat je dingen uitspreekt.

De tempel is echt prachtig! Hier ben ik ook samen met mijn ouders in 2014  geweest en dat heeft toen veel indruk op ons gemaakt. Na aanraden van mijn vader heb ik de tempel dus weer bezocht en daar was ik erg blij mee!

20221024_13263420221024_132845(0)20221024_134801

De gouden Boeddha die te zien is, is maarliefst 19 meter hoog en dus ontzettend indrukwekkend. Daarbij op de andere afbeelding zie je acht verschillende boeddha's. Deze stellen alle dagen van de week voor, de linker Boedha is zondag en zo tel je door tot en met maandag. Woensdag is speciaal die heeft namelijk een dag en nacht Boeddha. De dag dat je geboren bent is de Boedhha die bij jou hoort. Ik ben op een donderdag geboren dus de Boedha van donderdag hoort bij mij.

Na het bezoek aan de tempel heb ik nog even een cola, een broodje en zakje chips gehaald en ben ik met de tuktuk richting het guesthouse gegaan om daar even uit te rusten. Want ondanks dat ik al meer begin te wennen aan de warmte blijft het toch 33 graden en volle zon😅.

Vervolgens ben ik weer naar het centrum gewandeld en heb ik even over de night market gelopen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch bij een tentje te gaan zitten, zodat ik rustig kon eten. En ik kan zeggen dat ik voor het eerst echt pittig heb gegeten en het was heerlijk.

20221024_165427

Na het eten ben ik richting de kamer gegaan en heb ik een film gekeken. Een rustige dag, met wel wat nieuwe ervaringen 👍