Dag 6 Ayutthaya

23 oktober 2022 - Ayutthaya, Thailand

Na een hele goede nacht rust in een super comfortabel en groot bed. Stond ik erg makkelijk op en had ik zin in de dag. Vandaag ga ik met een paar mensen die ik heb leren kennen in Bangkok naar de oude (ruïne) tempels.

We zijn als eerste naar de Wat Mahathat tempel gegaan. Deze staat bekend om de mysterieuze buddha in de boom. Het was heerlijk om hier rond te lopen. Dit is de Thailand waar ik naar opzoek ben. Vervolgens zijn we bij een hoekje met wat winkels, wat ik toevallig nog herkende van toen ik samen mijn ouders in Thailand was een Thai iced tea gaan drinken.

20221023_12051720221023_12061320221023_12111820221023_121316IMG-20221023-WA000720221023_125739

Na nog even wat rond te hebben gefietst en bij een andere tempel een flesje water te hebben gedronken. Zijn we naar een plek waar je voor 50 Baht (€1.50) noedels kan eten die op de lijst van Michelin staat. Helaas was deze tent gesloten, en zijn we bij een plekje met airco een bubble tea gaan drinken. Het was vandaag 33 graden in Ayutthaya dus rustig aan doen is een must. Na wat af te zijn gekoeld was het al rond vier uur in de middag en dat betekende dat de "night" market open is. Daar hebben we wat rond gelopen en wat gegeten. Ik had een spicy chicken met blijkbaar kippen erin. Het gerecht was en niet spicy en hou echt niet van kippen lever, geen groot succes dus. Vervolgens was het voor iedereen tijd om naar de nacht trein richting Chiang Mai te gaan.

20221023_13523520221023_16173520221023_173157

Zelf ben ik hier nog twee dagen zonder iemand om mij heen. Wat ik aan de ene kant fijn vind, maar aan de andere kant erg confronterend. Ik ga het zien hoe het is om voor twee dagen alleen te zijn. Gelukkig heb ik altijd nog het thuis front dat ik kan benaderen 😇

1. Anita:
    23 oktober 2022
    Wat weer een mooi verhaal. Geniet hier van en voel je toch een beetje dichtbij.
    Het thuisfront is er altijd voor je❤️
    Maar je doet al heel goed zo alleen.
    Geniet lieverd loveyou
  2. Amanda:
    23 oktober 2022
    Zo leuk om al je verhalen te lezen! En je doet het zo goed in je eentje. Heel logisch dat je het af en toe moeilijk hebt. Inderdaad dan lekker met het thuisfront contacten en dan kom je er weer doorheen. Ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur!
  3. Nikki:
    24 oktober 2022
    Zo leuk dat je meeleest! Dankjewel voor het compliment doet me goed:)😘
  4. Iris:
    24 oktober 2022
    Wat gaaf zeg die plek 🤩🤩