Dag 53 Bangkok

10 december 2022 - Bangkok, Thailand

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we lekker rustig op gaan staan. Ik had nog een brood en pindakaas in mijn tas dus dat was samen met een kop koffie een prima ontbijt.

Rond een uurtje of half twee zijn we met de metro richting terminal 21 gegaan. De metro is echt verbazing wekkend modern en de airco doet zijn werk zeker, heerlijk! Als je betaald voor de route die je gaat afleggen krijg je een soort token, die je met inchecken scant en met uitchecken weer inleverd. Super handig dus:)

20221209_134416

Na onze metro rit kwamen we aan bij Terminal 21. Het is een winkelcentrum dat zich voordat als een soort vliegveld. Elke keer als je met de roltrap naar een nieuwe verdieping gaat, ga je dus boarden naar een andere stad. De steden/landen die ze hadden waren: Caribisch gebied, Parijs, Rome, Londen, Istanbul, San Francisco en Hollywood. We hebben wat rondgelopen en we hebben wat dingetjes gegeten. We dachten dat het een hele grote food mall was, maar dat viel tegen. Het was uiteindelijk een mall met allemaal westerse winkels met westerse prijzen en dat is niet waar we met ons "studenten" inkomen naar zoeken.

20221209_14150020221209_14194720221209_143025IMG-20221209-WA0003IMG-20221209-WA000520221209_14374820221209_15302620221209_160914

Na onze reis door de wereld wilde we terug naar het centrum. Google maps gaf aan dat het twee uur lopen was. Dus wat doen we... wij gaan lopen🤣. Op onze route had Jo via de Michelin app een tentje gevonden die heel erg goed aangeschreven stond. Hier werden wij natuurlijk enthousiast van en liepen daarheen. We hadden ongeveer al een uur gelopen, dus hadden ook al wel wat trek. Toen we daar aankwamen was de wachtrij minimaal twee uur! Ik had daar persoonlijk geen zin in, omdat ik al wat hangry  (hongerig en angry (boos) begon te worden. Uiteindelijk na wat gepuzzel en overleg hadden we een tentje er vlak bij gevonden. Hier hebben we echt heerlijk pittige gefrituurde kip met rijst en teriyaki kip met rijst gegeten. Het was echt heerlijk en we konden er weer helemaal tegen aan. De maaltijd was inclusief drinken maar twee euro per persoon dus dan kan er altijd nog een dessert bij. We kozen voor een red velvet donut, lekker veel suiker zodat het laatste uur lopen zo voorbij zal vliegen.

20221209_16531320221209_17200120221209_181712

Eenmaal terug in het hostel besloten we nog in de tuin te gaan zitten waar al heel veel mensen zaten te genieten van een koud biertje. We kochten een biertje en vroegen of we bij mensen mochten aansluiten. We hebben een super leuke avond gehad met deze tafel. Het was een verloofd stel waarvan de man uit Australië kwam en de vrouw uit Bangkok kwam. Het was een super leuk stel en de vriendinnen van de meid die aankwamen schuiven waren ook hele aardige goed Engels sprekende thaien.

We hebben nog een klein stukje voetbal gekeken, maar besloten al snel dat het tijd was om naar bed te gaan....

1. Bianca:
    10 december 2022
    Heerlijk dat jullie zo genieten, en ik lees je verhalen met heel veel plezier 😘