Dag 5 Shanghai

9 juni 2019 - Shanghai, China

Zondag 9 juni

De wekker stond vandaag om 7:30. Ik heb vannacht veel te kort geslapen en dat voel ik ook als ik me bed uit strompel. Half slaap dronken kleed ik me aan en app ik nog met wat mensen die in Nederland nog wakker zijn van het stappen. Om acht uur komt Lotte gezellig havermout ontbijten. Na het ontbijt lopen shirley, Ingrid en Lotte naar Sander die fysiotherapeut is, zodat Ingrid en Shirley ingetapted kunnen worden (altijd fijn om zoveel mensen om je heen te hebben die verstand hebben van de zorg). Tijdens hun bezoek sta ik nog wat te praten met 2 mensen en besluiten zij ook gezellig met ons mee te gaan vandaag. We gaan met zijn achten in totaal, onderweg naar de bus en metro.

20190609_111919

Na ongeveer 2 uur en een kwartier komen we aan net buiten de binnen stad van Shanghai, waar tussen de gebouwen een super mooie tempel staat (Jade buddha tempel). Hier lopen we ongeveer 2 uurtjes rustig rond en genieten van al het moois om ons heen. Ik vind de sfeer en de beelden wel wat weg hebben van de tempels in Thailand wat goede herinneringen oproept.

20190609_11463420190609_114310

20190609_114048

Op het terrein van de tempel stond een bordje met Chinese tea house waar iedereen razend enthousiast van werd, want hoe gaaf is het om bij een tempel in China naar een thee huis te gaan. We kregen  7 verschillende soorten groene thee en verschillende hartige en zoete koekjes. Ik weet wel zeker dat ik vandaag genoeg vocht binnen heb gekregen 😂. Alles werd voor ons neus op een speciale manier klaar gemaakt. Het was alleen wel jammer dat we op een stoel zaten inplaats van op de grond.

20190609_12593120190609_130052

20190609_133123

Na het thee drinken zijn we met de metro naar people square gegaan. Bij het metro station zat echt een super groot winkel centrum. Hier ging ik even rond kijken met Shirley en Lotte en de rest ging het park in om daar even rustig te gaan zitten. In het centrum waren vooral kleding winkels en eet tentjes. Na het rond kijken zijn we ook het park ingelopen waar we bij binnenkomst een hele hoop mensen bij elkaar zagen. De mensen liepen allemaal langs paraplu's waar briefjes op geplakt waren wat we allemaal niet konden lezen. Het enige wat we konden lezen waren cijfers zoals geboorte datum, lengte en gewicht. Eerst dachten we dat de mensen naar vermiste mensen zochten ofzo. Uiteindelijk hoorde we iemand Engels praten en besloten we het toch ff te vragen, want we waren wel nieuwsgierig geworden waarvoor het nou was. Het bleek dus te zijn dat het ouders waren die voor hun kind een partner zochten om mee te trouwen. Ook vertelde de vrouw dat de kinderen het vaak niet wisten en dat de ouders er elke zaterdag en zondag zaten. Nog geen 5 minuten later vroeg een man op zijn beste Engels:  " you like 10 age boy?". Uhm nou nee dankje.😂

20190609_15340720190609_153823

20190609_155524

Toen we wat verder liepen in het park besloten Lotte en ik te gaan photo bommen bij een jongen, omdat onze foto's ook vaak verpest worden. Dat werd door de vriendin niet in dank afgenomen en kregen we als gevolg een dikke middel vinger oeps...

20190609_15430020190609_154541

Daarna hebben we nog mensen op Chinese muziek zien dansen. Echt een hele grappige dans. ik heb er ook een video van geupload:)

Na nog wat rondgelopen te hebben door het park hebben we kwamen we de rest van de groep weer in het winkel centrum tegen en besloten we terug naar de wijk te gaan om wat bij 'l orchid te eten.

We hebben daar met zijn zevenen gegeten. Er was genoeg keus maar ik ben uiteindelijk toch veilig voor een soepje gegaan met brood. (Ik mis het brood wel haha)

Daarna hebben we bij de supermarkt nog wat biertjes gehaald om die vervolgens met een muziekje onder de sterren op te drinken.

Na het schrijven van deze blog onder de sterren ga ik nog ff douchen en lekker  me bedje opzoeken. Morgen moeten we vroeg op (6:45) om maar de China aid te gaan.

1. José:
    9 juni 2019
    Leuk om je belevenissen te lezen, Nikki!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zal wel even gek geweest zijn om jarig te zijn in China. Fijne weken nog!
    Groetjes José