Dag 4 Shanghai

8 juni 2019 - Shanghai, China

Zaterdag 8 juni

Het was vandaag heerlijk wakker worden. Ik had om 8:10 me wekker gezet om ff lekker hard te lopen voordat iedereen wakker werd. Ff proberen te laten zakken wat ik hier allemaal mee maak en daarbij me ook te beseffen dat ik vandaag jarig ben!!!! Om een uur of 9 hadden we afgesproken om gezellig met zijn vieren op het gras lekker wat yoga oefeningen te doen. Daarna even snel douchen en aankleden om met zijn achten taart of te gaan eten bij de al eerder gespotte sunshine bakery. Maar helaas kunnen we hem niet terug vinden. Om elf uur hadden we eigenlijk allemaal wel zo veel honger dat we het opgaven en besloten we maar wat anders te gaan eten. We zagen een Mcdonalds maar helaas was dat  geen succes het was namelijk heel druk en niemand begreep ons. Dus uiteindelijk was mijn verjaardags ontbijt bubble tea.😂

20190608_114001

Daarna pakte we de metro naar downtown Shanghai en gingen we een halte verder dan de dag daarvoor. Het plan was namelijk om naar een de Chinese tuin (Yu Garden) , tempel en de bunt te gaan.

Toen ik uitstapte viel wederom mijn mond weer open. Dit was gewoon precies China hoe het er in je hoofd uit ziet. Echt prachtig.😍

20190608_135244

Toen we onderweg gingen naar de tuin en de tempel liepen we ook door van die  "minder" mooie straatjes. Van straatjes waar overal was hangt en veel te grote airco' s aan de huizen hangen (Wat me trouwens wel opvalt is dat alle straten perfect schoon zijn). Aangekomen bij het doolhof van kleine toeristische straatjes waar de tempel en de tuin in zitten is het dwalen begonnen om vervolgens op een of andere manier bij de tempel aan te komen. Hier steken we 3 wierrook stokjes per persoon op en kijken we rond in de tempel.

20190608_145030

20190608_140718

Daarna willen we bij de Chinese tuin gaan kijken. Maar dat sluit al over een half uur (is ondertussen al 4 uur). Dus dat bewaren we voor maar voor een andere dag, we wijzigen het plan en willen nu eerst wat gaan drinken en dan daarna even bij de the Bund kijken. Ook besluiten er 2 mensen terug naar de campus te gaan. Met zijn zessen gaan we weer verder op pad. Uiteindelijk zijn we zo snel op the Bund dat het plan weer veranderd en gaan we na the Bund wat tdrinken. En pfoee wat is dit mooi!! Echt een kippenvel momentje.

20190608_164615

20190608_164300

We gaan even met zijn zessen naast elkaar op de grond zitten om van het uitzicht te genieten. Tijdens het momentje rust facetime ik ook even met mijn ouders, heerlijk om ze weer even te spreken en dat op zo een plek! Ondertussen is de skyline niet meer het hoogte punt maar zijn wij dat geworden om sta buurt komen er mensen "subtiel" naast ons staan om foto's van zich te laten maken. En omdat we nog niet genoeg aandacht kregen gingen de 5 meiden ook nog eens voor me zingen echt zo lief!!! wie kan nou zeggen dat op deze geweldige plek lang zal ze leven voor je is gezongen .

20190608_172632

Daarna willen we heel graag wat eten want 2 koekjes, mentos, water en bubbel tea is niet veel 😁. Maar door alles wat we zien zijn we met zijn alle vergeten te eten.

We vinden na ongeveer 20 minuutjes lopen en 30 foto's momenten met Chinezen verder een luxe Chinees tentje. Hier bestellen we net als gister een aantal gerechtjes en natuurlijk een biertje want we hebben natuurlijk wel wat te vieren.🎉

20190608_191340

(Dit was niet alles hadden nog meer, maar hadden teveel honger om er aan te denken om een foto te maken)

Na het eten krijg ik bij de Mac nog een lekker ijsje van Lotte ,omdat Ik een weddeschap had gewonnen. Na het ijsje lopen we richting de metro om weer terug naar huis te gaan. Na de metro moeten we nog een half uur lopen, omdat de bussen niet meer rijden onderweg halen we nog wat verse lychees voor het ontbijt, die waren al wel op voordat we aankwamen bij de campus :).

Aangekomen op de campus lees ik nog even alle berichten, schrijf ik mijn blog en ga ik lekker slapen.