Dag 5 Bangkok

21 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Eindelijk heb ik een goede nacht gehad, een nacht van dertien uur slaap. Een erg fijn gevoel. Wel had ik het ontbijt gemist en moest ik zelf wat halen. Lekker simpel wat fruit, cereal en melk.

Nadat ik dit had opgegeten, ben ik naar het treinstation gelopen om tickets voor de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai te halen. Deze waren online namelijk allemaal uitverkocht. Vlak voordat ik het trein station binnen liep zag ik een man liggen die overleden leek te zijn. De politie stond op tien meter afstand, maar deed niks. Weer een cultuur verschil.

Toen ik het station betrad werd ik gelijk aangesproken door iemand die me wilde helpen met het kopen van een ticket. Bij de ticket balie waren de tickets die ik wilde namelijk uitverkocht en zij had ze nog wel. Geloof je het zelf... Na een half uur in de rij te hebben gestaan en tickets te hebben gehaald werd ik weer door haar aangesproken. Ze vertelde me hoeveel geluk ik had dat er weer nieuwe tickets beschikbaar waren. Hahaa ja tuurlijk dacht ik. Gewoon altijd ja knikken, dankjewel zeggen en blijven lachen.

De rest van de middag heb ik niks gedaan en gepraat met mensen uit het hostel. Tussendoor heb ik wel nog een portie mango sticky rice gehaald want dat is echt geweldig. Dat is het enige wat ik ga missen aan bangkok.

20221021_152947

Op een gegeven moment zat ik heel even alleen en na een uur zaten we met zijn tienen aan een tafel. Het voelde goed dat mensen bij me kwamen zitten. Ondanks dat bijna iedereen Brits was kon ik erg goed met ze communiceren en dat geeft mij om eerlijk te zijn veel zelfvertrouwen.

Tussendoor hebben we nog een fried rice gehaald, wat eerlijk gezegd precies het zelfde was hoe ik hem thuis maak. Dus ik denk dat ik mezelf een compliment kan geven. En na het eten ben ik lekker gaan douchen en richting bed gegaan. Want morgen vertrek ik naar ayutthaya!

ps. Leuk feitje, the hague is een museum;)

1. Anita:
    21 oktober 2022
    Trots op je met dat trein kaartje.
    Goed opgelost blijven lachen en knikken 🤣
    Maar wat afschuwelijk om zo iemand op de grond te zien liggen. Zo anders dan hier.

Goede reis morgen lieve keukenprinses xx
  2. Joyce:
    21 oktober 2022
    Klinkt goed allemaal Nikki! Gezellige mensen om je heen, goed eten, beetje avontuur... goede reis met de trein. Op naar het volgende. 🤗
  3. Nikki:
    22 oktober 2022
    Dankjewell😘
  4. Cocky:
    22 oktober 2022
    Jammie fried rice, heerlijk. Goed gedaan hoor de treinticket. Geniet van je treinreis en veel liefs, Cocky