Dag 42 Koh Phi Phi -> Koh Lanta

28 november 2022 - Koh Lanta, Thailand

Na een lange, maar onrustige nacht, wat waarschijnlijk te maken had met de hoeveelheid zon van gister. Zijn we rond een uurtje of half elf ingepakt en wel uit het hotel vertrokken. Voordat we bij de pier aankwamen hadden we een mango coconut smoothie gehaald. Die best prijzig was (daarom hadden we er één gehaald), maar het zo ontzettend lekker. De Mango was super vers en in combinatie met romige kokos melk, was dit echt heerlijk.

20221128_104324

Rond een uurtje of elf checkte we in op de ferry. Dit was de meest oude en out dated ferry die ik tot nu toe had gehad, maar dat heeft ook wel wat. Na een half uurtje wachten vertrokken we om half twaalf naar Koh Lanta.

IMG-20221128-WA0015

Uiteindelijk kwamen we rond half twee aan in Koh Lanta en stond er al iemand bij de pier te wachten om ons naar het resort te brengen. We zaten in een soort zijspan van een scooter. Het was een super leuke manier om het eerste stukje van het grote eiland te zien.

We konden gelijk inchecken en we hebben een super leuk huisje met ruime kamer en badkamer en daarbij uitzicht op het zwembad. Het was ontzettend warm dus we zijn ook gelijk lekker gaan zwemmen om vervolgens in drie minuten naar het strand te lopen.

20221128_14060620221128_14061220221128_140621

Het is een super mooi en vooral een rustig strand. Echt genieten dit! We hebben lekker een pad Thai gedeeld bij een strand tentje en zijn toen rustig naar de 7-eleven gelopen om wat dingen te halen voor ons film avondje.

Daarbij hadden we nog een pork tosti en een soort koreaanse rice cake (hartig) soep gehaald om gelijk te eten. Beiden helaas zonder succes. Wat ook zonder succes was, was het goed aan de praat krijgen van de televisie. Wat maakt dat het een film avondje word op de telefoon.

Na even op de kamer te hebben gehangen. Zijn we bij een strand tentje met een pina colada de zonsondergang gaan kijken. Dit was echt zo ontzettend magisch, al die kleuren en ook de rust die er hing. Dit eiland is echt een stuk rustiger dan Koh Phi Phi. Wel een stuk groter maar echt een gezins eiland. Na de cocktail zijn we nog een lange strandwandeling gaan maken langs alle barretjes en eet tentjes. Wat was dit genieten.

20221128_17552620221128_183513IMG-20221128-WA0008

Terug in de kamer zijn we lekker wat snacks zoals noodles, broodjes, chocolade kruidnoten en chips de film the impossible gaan kijken.