Dag 43 Koh Lanta

29 november 2022 - Koh Lanta, Thailand

Vandaag hadden we lekker optijd de wekker gezet en stonden we om negen uur ontbeten en wel bij de receptie. We hadden namelijk besloten om vandaag scooters te gaan huren. De wegen zijn hier zo mooi breed en rustig, dat dit ons een perfecte manier leek om het grote eiland te verkennen.

20221129_085928

We zijn eigenlijk de hele ochtend een beetje rond gaan rijden en op deze manier kwamen we bij allemaal mooie plekken. Zo reden we door kleine dorpjes waar geen toerist te vinden is en het dus echt op en top thais is. Al die kleine huisjes waar mensen op hun veranda zitten of in de garage bezig zijn met het sleutelen aan van alles en nog wat. Wat ook opvallend is dat dit eiland samen met koh phi phi niet echt boeddhistisch is maar dat de meeste mensen moslim zijn.

20221129_10004120221129_10272720221129_102730

Naast de kleine dorpjes reden we ook door heel veel mooie natuur en kwamen we tussendoor ook bij een strandje waar ook helemaal niemand was.

20221129_113738(0)

Tussendoor hebben we ook nog gestopt om ergens een bubble tea te halen en hadden we een stop om even een eigen geïmproviseerde broodje te smeren. We kregen uiteindelijk best trek en we kwamen niet echt een eettentje tegen, dus dan maar brood met chips🤣😅.

20221129_125604

Op een gegeven moment kwamen we aan bij een pier waar we even op het randje van de pier gingen genieten van het prachtige uitzicht. Tot dat er een Thaise man naar ons toe kwam en ons aansprak. Hij vertelde ons dat hij een longtail boot in bezit heeft en hij het altijd super leuk vind om toeristen het eiland verderop te laten zien. Dit hebben wij niet afgeslagen en we kregen een tour bij het dichts bij zijnde eiland. Hij vertelde dat in dit deel niet erg veel toeristen komen. Dit maakte ook dat wij als enige boot bij dat eiland waren en dat voelde zo speciaal. Het eiland was ook nog zo on aangedaan waardoor de natuur nog helemaal zijn eigen ding doet. Dit is echt precies wat ik zoek tijdens het reizen, spontaan nieuwe plekken ontdekken die niet zo toeristisch zijn.

20221129_13365020221129_13483020221129_13535220221129_13541320221129_13561920221129_140115IMG-20221129-WA0008

Na een rondje om het eiland wilde de Thaise man nog ergens stoppen zodat we even konden zwemmen. Maar helaas was er in de verte een grote zwarte wolk te zien en waren we genoodzaakt om eerder terug naar de pier te varen. Op de terugweg naar de pier was het water al een stuk onrustiger en was het wel duidelijk dat er slecht weer op komst was. Toen we aankwamen op de pier, hebben we de man vriendelijk bedankt en zijn we snel richting de scooter gegaan in de hoop de regen voor te kunnen zijn. Maar helaas toen we op één derde waren van onze route naar het resort kwam het met bakken uit de hemel. We wilden absoluut niet in de regen over het asfalt rijden. Dus zijn we heel erg snel aan de kant gaan staan. Gelukkig zagen we een leegstaand houten huisje waar we konden schuilen. De lucht was echt heel erg donker en we wisten absoluut niet hoelang dit zal duren.

Het was aan de ene kant erg romantisch, maar aan de andere kant ook wel vervelend. Want voor het zelfde geld blijft het voor drie uur regenen. Gelukkig na een klein half uurtje klaarde het weer op en zijn we met een heel erg rustig tempo terug naar het resort gereden.

Vervolgens hebben we onze scooter bij het resort geparkeerd en zijn we bij een tentje daarnaast pas om half vijf gaan lunchen. We hadden ondertussen behoorlijk veel trek. We hadden beide duck noodles en we deelden een satay.  Het was lekker, maar niet erg bijzonder.

20221129_163541

Na de late lunch zijn we lekker op de kamer even gaan uitrusten. Na uitgerust te hebben zijn we naar de 7-eleven gelopen om wat sushi en andere dingetjes te halen en zijn we weer lekker op de kamer film gaan kijken. Om vervolgens weer op tijd te gaan slapen.

1. Anita:
    29 november 2022
    Wat weer een leuk avontuur. Dit is echt ontdekken en reizen. Xx
  2. Nikki:
    Ja precies zo heerlijk!!!😍
  3. Cocky:
    Goed bezig😊
    Gaaf zulke mooie bijzondere ontdekkingen.
    Enjoy 😍