Dag 41 Koh Phi Phi

28 november 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Vandaag zijn we lekker optijd opgestaan om een route te lopen waar je terecht komt bij vier verschillende viewingpoints.

We zijn iets voor negenen gestart met de route. Het was best stel omhoog lopen en best wel vermoeiend. We waren in eerst instantie blij dat het pad best goed geasfalteerd was. Maar vlak voordat we bij viewingpoint twee kwamen werd het pad al wat smaller en kwamen we meerdere beesten zoals de golden orb web spider, grote mieren, salamanders en mooie vlinders tegen. De eerste stop was viewingpoint twee. Het eerste viewingpoint was onderaan de berg en niet erg bijzonder. Bij viewingpoint twee  hebben we wat kleins gegeten.

20221127_093534

Na twintig minuten liepen we door naar het derde punt. Waar we terecht kwamen op on geasfalteerde paden, maar nog wel breed genoeg om niet van het pad af te moeten lopen. Bij het derde punt hebben we even onze zouten bij gevuld met een zakje chips. Want het blijft erg warm om met deze hitte zo een klim te maken. Maar het was het zo erg waard.

20221127_10040120221127_101754

Het vierde punt zijn we uiteindelijk niet geweest je moest door te krappe paden en het stond ook niet goed aangegeven.

Nadat we we weer omlaag zijn gelopen en langs de 7 -eleven waren gelopen voor een tosti. Waren we rond een uurtje of half 12 weer terug in de kamer.

We wilde eerst gaan kajakken naar een strand verderop, maar we waren uiteindelijk best vermoeid. We besloten om lekker op het strand te gaan liggen. Met een heerlijk flesje wijn die Jo uit Nederland had meegenomen. Dat was echt genieten, heerlijke ijskoude wijn op een prachtige plek.

20221127_130951

Na een tijdje op het strand te hebben gelegen, zijn we ongeveer vijftig meter opgeschoven naar het Ibiza hotel/hostel. Hier hebben ze namelijk een openbaar zwembad en er was een Pool party aan de gang (het was rond deze tijd nog erg rustig). We hebben heerlijk in het zwembad gehangen, gekletst met een duits stel, met de bal over gegooid en bierpong gespeeld.

Een aantal uurtjes verder hadden we toch wel trek gekregen en waren we ondertussen best bruin/rood door de zon. We hebben samen een rode curry gedeeld en zijn lekker terug maar de kamer gegaan.

Hier hebben we vervolgens iets van twee uur rond gehangen. We wilde nog even naar buiten dus zijn we rond een uurtje of half tien nog even bij wat barretjes wezen kijken. We hebben wat gekletst met mensen, een drankje gedaan en hebben pizza gegeten. Rond een uurtje of twaalf lagen we weer veilig in ons bedje. Morgen vertrekken we maar Koh Lanta.

IMG-20221127-WA0005

(Er stond een random paard in een receptie van een hotel 😆).

1. Bianca:
    28 november 2022
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen
    Nog heel veel plezier verder maak nog meer mooie herinneringen 🥰
  2. Nikki:
    29 november 2022