Dag 3 Shanghai

7 juni 2019 - Shanghai, China

Vrijdag 7 juni

Na een nacht in diepe slaap werd ik rond 5 uur wakker ( Zal wel door jetlag komen haha). Na 2 uur nog lekker muziek geluisterd te hebben was het om zeven uur tijd om op te staan. We hadden om half 8 afgesproken bij de docenten ruimte om de kamer, china aid en een excursie naar the water tower te betalen. Na het betalen van de kamer hebben we met heet water uit de waterkoker op de  kamer havermout pap gemaakt. Rijst krijg  ik namelijk 's ochtends echt niet naar binnen.😂

20190607_080353

We moesten om half 9 netjes gekleed aanwezig zijn in het klaslokaal. In het klas lokaal worden we door 3 Chinese studenten opgehaald om op dezelfde campus naar de opening van het congress over tuning studie te gaan. Daar aangekomen worden we door een stuk of 20 studenten in mooie roze verpleegpakjes verwelkomt. (ik wil dat Nederland deze ook aanschaft😂)

20190607_084546

Om 9 uur begint uiteindelijk het congres waar mensen uit verschillende landen vertellen over de tuning study en het Erasmus project.

20190607_091756

Om half 1 was het afgelopen en liepen we met de hele groep naar de lunch zaal. Onderweg nog ff langs de kamer voor wat neusspray vanwege een hardnekkige verkoudheid. Wat wel weer als voordeel heeft dat je de vieze geurtjes in de hurk wc's niet ruikt😅. Eenmaal aangekomen bij de lunch ruimte staat er een super uitgebreide en vooral grote lunch klaar die echt heerlijk was en met name de garnalen.

20190607_123020

Na de lunch maken we ons met de bijna hele groep klaar om met de bus en de trein richting downtown Shanghai te gaan. Na heel veel moeite om met zijn dertigen in de bus te komen kunnen we met een vol geladen bus richting de metro. Als we aan komen bij de metro zijn we in ongeveer in anderhalf uur tijd in downtown shanghai. Eenmaal uit het metro station gestapt valt mijn mond open van alles wat ik om me heen zie. Ik ben nog nooit in New York geweest maar van wat ik heb gezien op foto's is dit echt een look a like van New York. Echt zo gaaf!!

20190607_163831

20190607_194025

20190607_164354

Na met een wat kleinere groep rond te hebben gelopen gaan we op zoek naar wat te eten. Toevallig lopen we langs een verstopte deur die toevallig open gaat, we kijken naar binnen en daar zien we een super hip Chinees tentje vol met locals. We besluiten daar te gaan eten.

20190607_182105

We kiezen met zijn 3en wat gerechtjes uit (de andere vier wouden liever pizza eten) en we wachten af of de plaatjes wel gaan kloppen met wat we echt krijgen. Maar gelukkig heb ik echt heerlijk gegeten en was dit een hele ervaring😍. We hadden spring rolls, dumplings gevouwen in kippenvel, groentes met een pittige saus en gegrilde rijst.

20190607_184424

Na het eten hebben we nog een soort zoet matcha broodje gehaald. En gingen we met zijn 7en weer terug naar de metro om terug te reizen met de metro naar pudong. Op het metro station worden we door een goed Engels sprekende Chinees nog aangezien als Russen die vervolgens Ingrid nog een dikke knuffel geeft, omdat zij de ideale schoonheid is blond, lichteogen en een lichte huid (ben ik blij dat ik tijdens Hemelvaart lekker bruin ben geworden haha).

Eenmaal weer aangekomen in pudong halen we bij de supermarkt nog wat wc papier. Om vervolgens ons lekker klaar te maken voor bed want morgen is er weer een nieuwe dag!!!

P.s

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!! Vind het super leuk om allemaal te lezen. Helaas lukt het niet om te reageren omdat ik niet op de internet site kan waar je kan reageren. In China blokkeren ze heel veel site zoals Google, Facebook, Instagram en snapchat. Gelukkig doet Whatsapp en sms het wel:)

1. Anita:
    7 juni 2019
    O zo leuk allemaal!!!! En al dat lekkere eten!
    De havermout was dus een goed idee om mee te nemen.
    Die foto op straat kijk die man kijken naar jullie 🤣
  2. Iris:
    7 juni 2019
    Zo te zien heb je de biertjes ook al gevonden nik ;) ziet er super gaaf uit allemaal! Wat een ervaring. Blij dat je het zo naar je zin hebt schattie❤️
  3. Arjan:
    Wat leuk om te lezen Nik! Gefeliciteerd met je verjaardag. We blijven je volgen
  4. Familie Feitsma (opa en oma):
    8 juni 2019
    Bedankt voor je leuke reisverslagen en fotos. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er maar een feestelijke dag van. Veek liefs van opa en oma.
  5. Marcel Hammers:
    8 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Nikki.En nog heel veel piezelier!
  6. Joyce:
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Xx
    Ziet er gaaf uit Nik! Fijn dat je het zo leuk hebt.. lekker van genieten. Vanavond even een feestje vieren..proost!