Dag 33 Koh Tao -> Bangkok

20 november 2022 - Bangkok, Thailand

Rond een uurtje of acht werd ik een kwartier voor mijn wekker wakker. Veel geslapen had ik niet, want het bed is zo ontzettend hard en de bedden piepten elke keer als iemand zich omdraaide. Maar gelukkig was het tijd om uit te checken.

Na een kort ritje met een busje was het tijd om rond tien uur de boot op te gaan. Het was echt super zonnig toen ik vertrok. Daar baalde ik wel een beetje van na al die dagen regen. Wel heb ik echt ontzettend genoten op het dek en was de anderhalf durende boot rit zo voorbij.

20221119_10164320221119_103002

Aangekomen bij de pier moest ik nog ruim een uur wachten. Ik had al eerder op mijn ticket zien staan dat ik een vip ticket had geboekt, maar verwachtte er niet te veel van. Het bleek dus dat ik tijdens het wachten op de vip bus een soort broodje met boter een poedersuiker kreeg met een sapje. Maar dat was nog helemaal niks in vergelijking met de bus.

De bus had zoveel ruimte en de stoelen waren echt heerlijk. De stoelen waren erg breed en hadden zelfs een voeten steun, net een luie stoel. Het dekentje en het flesje water wat ik kreeg maakte de vip ervaring helemaal compleet. Dit was een aangename verrassing, omdat ik dit niet bewust had geboekt en de prijs er ook niet naar was.

20221119_131801

Na zeven en een half uur in de bus te hebben  gezeten met maar één tussenstop kwam ik rond half negen aan vlak naast Khaosan Road (het centrum van bangkok).

Na tien minuutjes lopen kwam ik aan bij het Here hostel (het cafe ernaast heet There🤣). Hier had ik veel goede verhalen over gehoord en al die verhalen zijn waar. Wat een heerlijk goed georganiseerd hostel en er hangt echt een gezellige sfeer. Er is zelfs een glijbaan om van de boven verdieping naar beneden te komen. Ik had nog geen avond eten gehad dus besloot naar de gezamenlijke ruimte te gaan, maar helaas hadden ze daar geen eten meer en had iedereen het al  gezellig met elkaar en speelde mijn sociale angst een beetje op.

20221120_110143

Dus ik besloot naar de 7-eleven te lopen. Onderweg moest ik langs een hoop zwervers en besloot ik achter een Nederlands stel te gaan lopen. Ik vond mezelf, maar een beetje eng gedrag vertonen dus ik besloot aan te geven van goh is het oké als ik hier even achter jullie loop. Dat vonden ze prima en ik raakte met hen aan de praat.

Nou eind stand het is geen 7-eleven maaltijd geworden, maar een maaltijd in een restaurantje. Ik bleek zo een goede klik te hebben met het stel uit Amsterdam dat ze vroegen of ik mee wilde eten.

We kwamen een tentje tegen waar ze biefstuk op het menu hadden staan en er zaten ook alleen maar locals. Ik heb echt heerlijk gegeten, maar de service was echt verschrikkelijk. Aan het begin werden we genegeerd of iedergeval genegeerd omdat ze geen woord Engels praatte. Daarbij was het aan alle kanten chaotisch, maar wel erg gezellig.

20221119_22570020221120_000307

Bij dat zelfde tentje zagen we allemaal mensen zitten met shirtjes van de marathon van Bangkok en het zag eruit dat ze nog moesten rennen. Wat wij erg vreemd vonden zo in de avond. Na even googlen bleek dat zondag de 20e de marathon zal plaats vinden. Dat verklaarde ook alle dranghekken rond om het Grand Palace waar wij ons vlak achter bevonden. Na nog even wat navragen bleek dat de marathon om één uur 's nachts van start zal gaan. Dit is vanwege de hitte (nogsteeds 29 graden mij niet gezien).

20221119_214910

Nou dan snap je wel wat wij gedaan hebben natuurlijk. Wij zijn om één uur de start van de marathon gaan kijken. Na het eten was het namelijk door alle vertragingen al half twaalf. Het was super bijzonder om zo in de nacht in Bangkok met je biertje in je hand de marathon lopers aan te moedigen.

20221120_003653

Na dit leuke event zijn naar Khaosan Road gelopen en wilde we daar nog even wat gaan drinken. Net nadat we een biertje hadden gekocht ging alles om twee uur al dicht. Maar er waren allemaal plekken waar je naar boven kon waar nog volop gedanst werd. Hier hebben we nog even gedanst, maar het voelde ook wat ongemakkelijk omdat er alleen maar thaien waren die minimaal een kop kleiner waren . Na driekwartier zijn we dan ook via de 7-eleven naar het hostel gelopen.

20221120_013933

Na nog een paar appjes met Joachim die op dat moment aan het boarden was ben ik gaan slapen.

(Van mijn rugpijn ben ik trouwens volledig af).

1. Iris:
    20 november 2022
    Wat een onverwachte gebeurtenissen allemaal nik! 😆 Zo leuk
  2. Nikki:
    21 november 2022
    Ja bizar he! Als je het minst verwacht gebeurd er het meest 🤣❤️
  3. Cocky:
    20 november 2022
    👍🏻geboekt "de vip busrit"
    Énjoy 🌹🌈