Dag 2 Shanghai

6 juni 2019 - Pudong, China

Donderdag 6 juni

Na een lange bijna slapeloze vlucht komen we dan eindelijk om 10 uur 's ochtends (Nederland 4 uur 's nachts) aan op het vliegveld in Shanghai. Al bij het verlaten van het vliegtuig werd ik overladen door geuren en een hele hoge temperatuur. En  eindelijk komt het besef een beetje, IK BEN IN CHINA!😱

na een busrit van ongeveer een kwartier zijn we bij de plek waar ons paspoort en vingerafdrukken nou keurig bekeken worden. Wat wel weer grappig was toen mijn grote koffer door de scan heen moest waren de douaniers gezellig met elkaar aan het praten en naar mijn idee hadden ze geen idee wat er allemaal op het scherm voorbij kwam (niet dat ik wat illegaals mee had hoor hihi).

Om ongeveer 13:00 uur is het dan tijd om met de bus naar de campus te gaan. Na een tussen stop bij de bank komen we aan om een super groot terrein waar gelijk te zien is aan de reacties van de Chinezen dat wij als Nederlanders een "speciaal" volk zijn. (Foto´s maken filmen en zwaaien)

Gelijk bij het uitstappen worden we naar een lunchruimte geleid om een heerlijke warme Chinese lunch te eten. Na de lunch krijgen we een kamer aan gewezen die wonderbaarlijk luxe is! We hebben per twee tal een eigen badkamer en een AIRCO!!! (Lucht vochtigheid is hoog temperatuur rond 30 graden). Na nog een korte bespreking zijn we vrij om te gaan.

20190606_164814

20190606_172014

Dus we gaan op missie. Onze missie is om water, avond eten en het ontbijt voor de volgende dag te scoren. Maar dit is nog niet zo makkelijk want letterlijk in elke winkel betalen ze daar met een QR code via de app We Chat in plaats van contant geld (viel dat uiteindelijk wel mee). En helaas is het ons nog niet gelukt om zo een QR code te krijgen.

Na een tijdje hebben we een winkel gevonden waar dat wel kan. We worden als beroemdheden ontvangen en zijn we de ster bezoekers van de dag. We vinden hier grote flessen water en besluiten die na het eten op te halen. Bij een super schattig tentje aangekomen krijgen we voor omgerekend  € 2,50 😱 een heerlijke soep, friedrice en een flesje water.

20190606_181424

Na deze overheerlijke maaltijd lopen we nog even langs de supermarkt om de spullen op te halen. En neem ik een heerlijke douche om vervolgens te proberen de uren gemiste slaap in te halen.

1. Anita:
    6 juni 2019
    Wat heerlijk om zo toch nog bij je te zijn en zo de reis mee te beleven!!
    Je schrijft zo leuk.
    Het is wel stil in huis hoor haha
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Zo te zien eet je in ieder geval lekker. LY