Dag 3 bangkok

19 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Het is weer een nieuwe dag in het drukke Bangkok. Ik heb een erg slechte nacht gehad. Dit zal waarschijnlijk een combinatie zijn van de jetlag en alle prikkels die moeilijk te verwerken zijn.

Het eerste waar ik met opstaan achter kom is dat mijn volgende hostel in ayutthaya geannuleerd is:(. Dus snel achter een nieuw hostel aan. Maar dat lijkt allemaal niet zo makkelijk:(. Of het is verweg van het centrum of het oogt niet erg hygiënisch. Dus ik besluit om lekker voor drie dagen een hotelkamer te boeken 😍🤗. Daarna zien we wel weer.

Vervolgens maak ik me klaar en ontbijt ik even wat in het hostel. Toast met jam en boter met een iced cappuccino, lekker simpel.

Ik had een leuke tempel gespot op zes minuten lopen afstand, dus besloot daar heen te lopen. Maar wow ik liep het hostel uit en ik kom gelijk in een drukke marktstraat met veel winkels en troep. En ja je zal nu misschien wel denken gister beschreef ik nog dat ik de straat niet op durfde, omdat dat het zo rustig was. Ja dat klopt, maar alles is overdag blijkbaar anders.

20221019_105714

Na een half uur door de drukke straten en winkels te hebben gelopen kom ik bij de tempel. Het is hier zo rustig dat ik maar niet naar binnen ga (en stiekem nog wel wat sociaal akward ben).

20221019_110443

Ik besluit terug naar het hostel te lopen en  onderweg koop ik een cola en zakje chips. Ik was op dat moment helemaal over prikkelt dat ik de beslissing neem om even rustig aan te doen. Maar zeg nou zelf op een rooftop bar met het achtergrondgeluid  van de stad een boek lezen is ook niet mis.

IMG-20221019-WA0001

Na twee uurtjes op mijzelf te zijn geweest en aan de telefoon met Joachim een trein geboekt te hebben voor oostenrijk (niet verwend hoor😁). Ben ik samen met drie andere mensen van het hostel wat wezen eten. Ja wat kan ik zeggen, ook weer heerlijk.

20221019_145638

Daarna heb ik nog even op de rooftop bar gezeten.

Om half zeven had ik met de mensen die ik in het vliegtuig had leren kennen bij khao San road afgesproken. Dit is wat niet loopbaar vanaf het hostel dus heb nadat ik dit getipt had gekregen van iemand uit het hostel de boot genomen. En dit was werkelijk echt geweldig!! Voor de boottocht van 20 minuten betaalde ik zestien baht (50 cent), echt onwerkelijk.

20221019_175613

20221019_175815

We zijn bij een tentje gaan zitten waar het lekker druk was. We hebben heerlijk gegeten en de eerst pad thai met garnalen is een feit!

20221019_191258

Na het eten zijn we nog wat drankjes gaan doen en was het tijd om lekker naar bed te gaan. Want morgen "moet" ik  vroeg op om te gaan fietsen door bangkok😍

20221019_202821IMG-20221019-WA0016

IMG_20221019_235924_261

Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties. Het voelt fijn dat iedereen met me mee leeft. Helaas kan ik niet reageren op de reactie, maar ik lees ze zeker!😘

1. Marjan:
    19 oktober 2022
    Hai Nikki...ik volg je verhalen want ik vind het zo'n avontuur wat jij gaat doen. Onze dochter Nynke is voor 5 maand in Boedapest te studeren, en dat vind ik al lastig.Maar jij bent zo ver weg en alleen, Dus ik kan me voorstellen dat het voor jouw ouders ontzettend moeilijk zal zijn. Maar wat een stoer avontuur voor jou. Ik wens je heel veel reisplezier en ik hoop dat je er ontzettend van gaat genieten. Maar dat zal vast wel goed komen.
  2. Nikki:
    20 oktober 2022
    Hai Marjan, jeetje vijf maanden dat is niet niks zeg! Is heel anders dan 2 maanden. Dankjewel en ik denk dat het genieten uiteindelijk wel gaat lukken!:)
  3. Wendy Jansen:
    Hey Lieve Nikki,

Wat leuk dat ik mee mag lezen! Geniet van je reis❤️. Zo te zien heb je al vrienden gemaakt😉

Liefs, Wendy 💋
  4. Bianca:
    19 oktober 2022
    Wow wat een indrukke en ervaringen heel veel succes 👊🏽👍🏽😘
  5. Petra dumay:
    27 oktober 2022
    Leuk om je te volgen,prachtige foto,s