Dag 2 Riyahd/Bangkok

18 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

De vlucht van Amsterdam naar Riyahd verliep best snel. Ondanks de huilende kinderen achter me, heb ik me best vermaakt en rustig gehouden. Het hielp ook wel dat ik naast een stel zat die ook voor de komende twee gaan backpacken door onderandere Thailand

Aangekomen op Riyahd nog even een keer door de security, want ja ik had alcohol kunnen kopen in het vliegtuig en dat is in Riyahd (Saoedi Arabië) ter strengste verboden om mee te nemen.

Helaas waren we snel door die rij heen en was het wachten op de volgende vlucht begonnen. Zes uur om precies te zijn, gelukkig was er nog een koffie tent open en had ik gezelschap.

Na een hele lange nacht wakker te zijn geweest was het om  5:30 (nl 4:30) tijd om naar Bangkok te vertrekken. Dit keer met de airline Saudie airlines. Het contrast is heel erg hoog in vergelijking met KLM. Waar bij KLM alle gerechten kaas bevatten en de flesjes wijn boven op de kar gepresenteerd worden, wordt bij Saudie Airlines voor de vlucht een gebed van Mohammed gepresenteerd.

Ondanks de lichte cultuurshock is de vlucht prima verlopen ( hielp het slaaptekort ook wel mee met het doorkomen van de zes en een half uur resterende vliegtijd). Om 16:19  (11:19 Nederlandse tijd) land het vliegtuig veilig en wel in Bangkok.

En vanaf hier gaat het echt allemaal beginnen! Ik moet toegeven dit vind ik echt ontzettend spannend. Ik heb namelijk niet meer gepland dan vier nachten bangkok en drie nachten ayutthaya. Tuurlijk heb ik ideeën maar wie weet met wat voor mensen ik ga optrekken en wat hun planning is.

Op het vliegveld ging alles soepel binnen een half uur was het visum geregeld en had ik mijn ruim bagage weer op mijn rug! Nog even een simkaart halen om ook op het internet te kunnen en dan kan de reis naar het hostel beginnen.

Ik pak de taxi en dat voelt heel erg gek. Nu ben ik echt op reis en ook nog eens alleen. Na ruim een uur te hebben gereden en de eerste beelden van bangkok te hebben gezien kom ik aan bij het LUK hostel.

Het voelde in eerst instantie niet goed dat ik dit hostel had gekozen, het zit namelijk in een klein leeg straatje. Ik had gelijk spijt dat ik ervoor heb gekozen om deze reis alleen te doen. Ik verman mezelf en ga na inchecken gelijk even douchen. Dit was iets waar ik ook erg naar uit keek. Vervolgens wilde ik even wat te eten halwn en nam de beslissing om toch even de straat op te loop. Tien meter verder draaide ik me met een knoop in mijn maag om terug naar het hostel. Dan maar even kijken bij de rooftop, met de gedachte dat ik hier wat te eten kon krijgen.

Nou ik kan je vertellen dat was er niet. Wat er wel was, was een groep met leeftijdsgenoten die biertjes aan het drinken waren. En ik besloot erbij te gaan zitren. Mensen uit onder andere  Duitsland, Zuid Afrika, Marokko en Frankrijk vertellen allemaal over hun leven en hun reisplannen. Hier deel ik aan mee nippend aan mijn biertje met in gedachten dat ik al veel te lang niks had gegeten.

Tot dat twee mensen de magische zin zeggen, hey guys lets grap some food. Blijer kon je me niet maken op dat moment. Met zijn drieën lopen we de straat uit en op de hoek barst het van mensen en eetkraampjes. Gezamenlijk proberen we wat dingen en lopen we wat rond.

20221018_20531720221018_21182020221018_21203020221018_212659

Terug in het hostel besluit iedereen nog naar een Sky bar te gaan, maar ik was te moe om mee te gaan en koos verstandig om tien uur ervoor om lekker te gaan slapen.

Want morgen weer een nieuwe dag!

1. Tamar:
    18 oktober 2022
    Goed gedaan, geluisterd naar je intuïtie en veilig met anderen de buurt verkend. Eet smakelijk ziet er heerlijk uit!