Dag 25 Koh Phangan-> Koh Tao

11 november 2022 - Koh Tao, Thailand

Vandaag was het tijd om naar Koh Tao te vertrekken. Na een ontbijtje bij de 7- eleven, bedacht ik me dat ik nog een uurtje wilde wandelen voordat we zouden vertrekken. Maar helaas was ik na een half uur terug, omdat het regende....

Ik hoop wel echt dat de komende dagen het weer wat zonniger wordt. Want op deze manier is de ervaring van op een eiland zitten toch wat anders.

Rond een uur of twaalf werden we met zijn drieën door Nopp naar de haven gebracht. Nopp was echt een geweldige host, zo schattig hoe hij in de ochtend kwam vragen of je een banaan of iets warms te drinken wilde.

Ondertussen was het wel gestopt met regenen, maar toen we om 13:00 op de boot stapte begon het weer. Gelukkig hebben we nog een plekje binnen weten te bemachtigen. Wel werden alle backpacks op een stapel gelegd en dat gaf een bizar aanzicht.

20221111_131404

De boot vaart was uiteindelijk echt verschrikkelijk. De boot ging alle kanten op en door de bemanning werden zelfs kotszakjes uitgedeeld (dat zegt al genoeg). Helemaal veilig en gezond aangekomen te zijn  in Koh Tao was het tijd om mijn tas terug te vinden..... en dat was echt een drama. Uiteindelijk na twintig minuten vond ik mijn tas op de pier.

Na Sietze en Dave weer terug te hebben gevonden, die al verderop waren blijven wachten. Zijn we naar hotel Heritage gegaan. Waar we een prima kamer toegewezen kregen (inclusief handdoeken origami).

20221111_15093120221111_15093920221111_171812

De eerste indruk van Koh Tao was niet erg positief want de regen kwam wederom met bakken uit de hemel.

20221111_162658

Nadat de regen zo goed als gestopt was zijn we lunch/diner gaan scoren. De Thaise curry die ik had was echt heerlijk, maar de straat waarin het restaurantje zat was niet hoe we Koh Tao hadden verwacht.

20221111_175530

Na een korte wandeling kwamen we  verderop bij de bai waar het hotel zit veel meer restaurants en cafés tegen.  wat echt een hele fijne sfeer heeft. Ik kreeg gelijk een vakantie gevoel en snap nu echt waarom mensen twee weken op Koh Tao verblijven. In de winkelstraat hebben we nog wat potjes Pool gespeeld.

20221111_190909

Om daarna lekker te gaan slapen!