Dag 1 Amsterdam --> Shanghai

5 juni 2019 - Schiphol, Nederland

Vandaag is het dan eindelijk zo ver! Ik vlieg samen met mede studenten uit Den Haag, Rotterdam en Groningen naar China! Wij gaan ons tijdens deze 17 dagen richten hoe de zorg  in China is. We gaan onder andere een ziekenhuis bezoeken en ook gaan we een kijkje nemen op de China Aid. Daarbij gaan we natuurlijk met de hele groep ook de toerist uit hangen en lopen we met zijn allen achter een  vlaggetje aan over de Chinese muur.

De reis dag begon eigenlijk heel relaxt, ik was voor mijn doen (8:30) al optijd wakker. Daardoor kon ik nog rustig even wandelen en douchen voordat de stress begon. Ik weet niet of ik de enige ben maar altijd als je dan eindelijk klaar bent met inpakken en je tas eindelijk dicht zit, bedenk je weer wat nieuws wat je nog moet inpakken en dit gebeurt dan makkelijk 20 keer. Na een hele workout kan ik dan eindelijk om 13:00 uur vertrekken.

Eenmaal op schiphol aangekomen check ik de koffer in en zie ik dan eindelijk iedereen waarmee ik op reis ga. En dan is het wachten begonnen....

De vlucht vertrekt om 17:20. Als alles goed gaat kom ik dan om 10 uur 's ochtens Chinese tijd aan in Shanghai Pudong. En dat gaat het avontuur beginnen

1. Joyce:
    5 juni 2019
    Ha Nikki, Leuk zo'n blog..ik heb me aangemeld! Heel veel plezier en hopelijk veel Chinese wijsheid. Ni Hao 😗
  2. Esther:
    5 juni 2019
    echt heel gaaf zeg! leuk dat je je avonturen ook met ons gaat delen. heel veel plezier en we zij n benieuwd naar je verhalen!
  3. Imca Feitsma:
    5 juni 2019
    Super Nikki, ga je zeker volgen.
  4. Angelique:
    5 juni 2019
    Leuk, Nikki! Ik lees gezellig mee met je avonturen. Weet ik ook gelijk wat Noa allemaal aan het doen is 😉
  5. Trea Bottema:
    Geweldig Nikki !!
    Veel plezier en succes met het ontdekken van China 🐼🌍
    Groetjes Trea Bottema/Funk
  6. Gery Stanik -Vogel:
    Ha lieve Nikki,
    Wat geweldig, zo'n studiereis.Ik vind het superleuk omje blog tevolgen.Ik ben benieuwd of je ook wat over de Chinese generskunde te weten komt(acupunctuur etc).Je zit nu in het vliegtuig enmorgenochtend ga je een heel nieuwe wereld betreden.Heel veel plezier en takecare!
    Veel liefs, tante Gery
  7. Gery Stanik -Vogel:
    Lieve Nikki,
    Wat een geweldige kans zo'n studiereis naar China. Ik vind het superleuk om je blog te volgen.Je zit nu in het vliegtuig en morgen ga je een heel nieuwe wereld betreden.Ik ben benieuwd of je ook iets te weten komt over de authentieke Chinese geneeskunde.(acupunctuur als anaesthesie) etc)Veel plezier en take care!!
    Veel liefs,xxx tante Gery
  8. Marcel Hammers:
    5 juni 2019
    Super kans nik.Mega kicken. Daar ga je een
    mooie tijd hebben!
    Grts