Dag 15 Pai

1 november 2022 - Pai, Thailand

Na zes uurtjes slaap stond ik weer helemaal fris en fruitig op. Ik ben me gelijk klaar gaan maken om naar het tentje te lopen waar ik gister heen wilde. En jaaa hij was open. Dus ik heb een heerlijk cappuciono en een havermout gegeten.

Ik wilde graag voordat ik morgen terug naar Chiang Mai ga nog even de Pai Canyon zien. Ik besloot om dit te combineren met een wandeling. Zo ik ben ik te voet in ongeveer anderhalf uur naar de Pai canyon gelopen. Na 2 liter water te  hebben gedronken en weer verloren te hebben (33°) kwam ik aan bij de Canyon.

20221101_133627

20221101_140050

Daar heb ik genoten van het prachtige uitzicht en heb ik een limoen shake gehaald om weer even af te koelen.

20221101_145545

Vervolgens ben ik in èèn uur en 50 minuten terug naar het hostel gelopen.

Tijdens de wandeling zijn mij een aantal dingen opgevallen:

- Ouders dragen wel een helm op de scooter maar het kind dat achterop zit niet.

- Ik ben hier echt bang voor honden en ze lopen of rennen constant met je mee.

- Er zijn hier best veel slangen, want ben onderweg wel vier huiden tegen gekomen.

-Ondertussen staan mijn sandalen in mijn voeten door het bruin worden. Niet erg charmant....

-Vandaag heb ik 38241 stappen gezet (27,25 km).

- Taro ijs is echt super lekker!

Nadat ik thuis ben gekomen heb ik even gedouchst en heb ik m'n spullen ingepakt om morgen te kunnen vertrekken.

Samen met drie andere mensen ben ik nog wat gaan eten bij het restaurant waar ik een paar dagen geleden de curry met pompoen en tempeh heb gegeten. En ik heb weer hetzelfde besteld, want dit is echt oprecht een van de lekkerste gerechten die ik ooit heb gegeten. Het is lekker spicy en super smaakvol.

20221101_19274520221101_203030

Na nog even door het dorpje te hebben gelopen heb ik afscheid genomen van de groep die ik vanuit Bangkok ken. Zij gaan namelijk richting Vietnam en ik naar zuid-thailand. Dus ik moet weer me best gaan doen om nieuwe mensen te ontmoeten. Na nog even bij het kampvuur te hebben gezeten bij mijn hostel ben ik verstandig geweest om niet mee uit te gaan, maar lekker naar bed.

Morgen reis ik namelijk terug naar Chiang Mai.

1. Cocky:
    1 november 2022
    Goed bezig!!,🤩 en wat een flinke wandeling. Prachtig uitzicht. Heb je ondanks de honden, van je wandeling genieten....? Én was het daar stil?(de canyon)
    Liefs😘
  2. Nikki:
    2 november 2022
    Jaa ik heb zeker van de wandeling genoten heerlijk even de stilte in. Ja het was ook echt super rustig bij de Canyon 😍
  3. Tamar:
    1 november 2022
    Ben zo benieuwd naar die maaltijd. Water loopt me in de mond! Klinkt geweldig die omgeving, balen van de honden, ik hou daar ook niet van. Wie weet wie je nu allemaal weer gaat ontmoeten!
  4. Nikki:
    2 november 2022
    Jaa vind het ook echt een gerecht voor jou! Ja ik denk dat het ontmoeten van mensen wel komt ik ben niet te enige solo reiziger. 😘
  5. Anita:
    2 november 2022
    Was gezellig en mooi dat ik even mee kon kijken met de mooie omgeving.
    Zo voel je ook niet zo ver weg.
    Ly en iedereen geniet mee van je leuke reisverslag ❤️