Dag 13 campus

17 juni 2019 - Pudong, China

Maandag 17 juni

De wekker stond om half 9. Ik heb echt super lekker geslapen en ben weer helemaal happy. Na een warme douche en een ontbijtje met havermout was het tijd om te verzamelen. We werden in 2 groepen verdeeld (ongeveer 15 per groep).

Wij waren groep 2 en gingen 's ochtends het skills programma volgen. Daar bij het gebouw aangekomen werden we weer verdeeld in 3 groepen, want er waren namelijk 3 onderdelen.

Het viel tijdens de skills lessen echt op dat ze hier zo anders werken. Wij in Nederland zetten tijdens de handeling het bed op heup hoogte en klappen de bed hekjes uit voor de patient veiligheid en onze veiligheid. Ook voeren zij de handelingen heel anders uit en zijn de oefenen materialen veel slechter (poppen vielen uit elkaar, ze wasten hun handen nep).

20190617_10224120190617_10315320190617_104011

Na het rondkijken zijn we naar de winkel in de campus gelopen om even lunch te halen. Ik had een soort broodje met kip en het zag er naar uit dat het brood een keer zoet was. In China is al het brood heel zoet ook al zit er hartig beleg op :(. Dit brood was gelukkig wel wat minder zoet,dus ik heb lekker gegeten.

20190617_112725

Na de lunch hadden we om half 2 een chai chi les. Het begon met de bewegingen wat echt nog best wel heel erg lastig en zwaar was. Daarna hebben we nog onze chi omhoog laten komen door te tekenen en een hele hele hele pijnlijke massage (die achteraf wel echt heerlijk aanvoelde). Het was allemaal wel wat zweverig maar echt heel tof om over de authentieke Chinese cultuur te leren kennen.

20190617_14230720190617_150514

(Is die niet ontzettend mooi geworden?)😂Om een uur of half 4 waren we klaar en zijn we nog even wat gaan leren voor de aankomende module toets die we over precies 7 dagen hebben.

Na wat leren en rondhangen was het tijd om wat te gaan eten. Samen met Ingrid en Naomi gingen we op zoek op de campus naar wat te eten. We vonden een soort snackbar waar Ingrid en Naomi kip met patat hebben gegeten en ik heb in de kantine dit gehaald (weet de naam niet haha).

20190617_174314

Na ons vol te hebben gegeten hebben we bij de supermarkt nog een biertje gehaald en zijn Naomi en ik richting de bank gelopen om even te gaan pinnen en wat lekkers voor vanavond te halen.

Na dat kleine tripje zijn we eigenlijk de hele tijd op de campus geweest en zijn we van kamer naar kamer gelopen in spanning voor de uitslag van onze toets die gaat bepalen of ik door kan naar het volgende jaar.

1. Anita:
    17 juni 2019
    Spannend lieverdje.....wij duimen hier mee!!
    Was wel een interessante dag zo te lezen. Wel heel anders maar dat verbaasd je vast niet. En een pijnlijke massage??? Ben benieuwd hoe dat ging XXX