Dag 12 Shanghai

16 juni 2019 - Pudong, China

Zondag 16 juni

De wekker stond al om 5:15...en ja dit deden we ons zelf aan. We willen namelijk vandaag de Oriëntal tower op en we willen daar graag om 8 uur zijn voordat de rijen heel lang zijn (kan wel oplopen tot 3 uur). Het was een raar besef dat het in Nederland nog zaterdag was en hier al zondag ochtend. Ik besloot nog even te gaan douchen waar ik behoorlijk spijt van kreeg want de douche was namelijk niet warm te krijgen:(

Na wat gescheld en een boterham stonden we met een groep van 10 man klaar om 5:55 om richting de bus en metro te gaan.

Aangekomen op bestemming waren we nog iets te vroeg dus gingen we bij een bakker nog ff een kop koffie drinken in de hoop dat dat de koude douche goed zal maken. Maar helaas kreeg ik de lauwe koffie over me heen en ook bleek mijn camera leeg te zijn (Ik ben niet goed in  vroeg opstaan, is dat duidelijk?)

Om 8 uur gingen we de toren op en stonden we na een kort ritje met de lift   op 263 meter hoogte. Dit was echt het vroege opstaan waard! Zo mooi om de hele stad te zien😍

20190616_08334420190616_084115

Even met de trap 4 meter omlaag en we stonden op een glazen vloer, gelukkig zijn we niet naar beneden gedonderd (Lotte, 2019).

20190616_08444520190616_09050220190616_104352

Na hier een tijdje rond te hebben gelopen gingen we nog hoger! Op 351 meter hoogte maarliefst. Wat gaaf was dat, al hadden we nu wel iets meer last van de mist. Ik kan overigens  wel zeggen dat ik op 351 meter hoogte geplast heb😉.

20190616_092214

20190616_092730

(Aan de wallen is duidelijk te zien dat ik meer moet slapen haha)

Hierna gingen we in een sneltrein vaart met de lift naar 97 meter waar een gamehal zat met natuurlijk een mooi uitzicht. Ook konden we nog even op de 90 m op een balkon het uitzicht bekijken.

20190616_105237

Na het mooi uitzicht zijn we op de 78 meter blijven  hangen om doormiddel van een video de toekomst van Shanghai te bekijken. Dan was het na al deze liften tijd om helemaal naar beneden te gaan en daar nog het museum over het verleden van Shanghai te bekijken. Wat heel gaaf was uitgebeeld met allemaal wassen poppen.

20190616_11111120190616_11231120190616_113731

Na 4 uur lang de toerist uit te hebben gehangen. Hebben we bij de bakker een broodje gehaald en was het plan om rustig ons broodje op te eten tot dat dit.... (zie de foto)

20190616_123713

Na een tijdje waren we er klaar mee en zijn we met de metro naar the french concession gegaan. Waar we eigenlijk alleen maar rond hebben gelopen. Het was echt een hele dure buurt met veel dure winkels maar het wisselde zich ook weer af met armoedige straatjes. Na een tijdje wat rondgeslenterd te hebben pakte we met zijn alle de metro, maar iedereen ging daarna wel zijn eigen weg. Naomi en ik stapte bij peoples square uit om naar de victoria's secret te gaan.

Na wat zoeken hebben we hem dan eindelijk na dagen gevonden!! Helemaal happy gingen we naar binnen en daar zijn we ook voor 2 uur lang gebleven en we zijn ook nog eens allebei goed geslaagd!

Na de uurtjes in een koele winkel te gelopen hebben we wat te eten opgezocht. Samen kozen we 1 gerecht uit wat echt heel erg naar fu yung hai smaakte, dat voelde toch ff Hollands aan:)

20190616_182846

Na het eten hebben we weer de metro richting de campus gepakt. Om daar nog gezellig met wat andere mensen foto's van vandaag te kijken en te genieten van het idee dat we morgen pas om half 10 hoeven te verzamelen.

1. Annemarieke:
    16 juni 2019
    Huh? Een paar weken geleden liep ik langs de Victoria's secret in Stockholm...daar hoef je toch niet helemaal voor naar China....? :-)
  2. Anita:
    17 juni 2019
    Annemarieke Nikki dus wel....maar is vast heel mooi!!!!