Dag 11 Shanghai

15 juni 2019 - Pudong Xinqu, China

Zaterdag 15 juni

De wekker stond om... Oh wacht er stond geen wekker!! Vandaag hebben we allemaal lekker vrij en heb ik dus besloten om even geen wekker te zetten. Ik werd rond 10 uur wakker en  Ingrid was al weg, want die ging al vroeg naar de Dishui lake. Ik kon even rustig wakker worden en rustig een douche nemen tijdens het douchen heb ik ook even wat kleding uitgespoelt die ik van te voren in het sop had gezet (mama Zal trots op me zijn). Nadat Naomi ook bij ons had gedoucht en ik even een broodje had gegeten gingen we rond een uur of 12 op pad.

Op de campus wilden ik nog even een ijs koffie halen en Naomi een smoothie,Maarja het zou wat zijn als ze ons in een keer begrepen. Na ongeveer 20 minuten liepen we met voor mij een ijs koffie en voor Naomi een soort smoothie bestaande uit water met een soort poeders en daar boven op wit schuim. Op dat soort momenten mis ik het zelf koken wel heel erg, want je weet hier bijna nooit wat je eet (ja ik ben een control freak i know😂)

20190615_121242

Nadat we de campus afliepen liepe we gelijk een soort sauna in, het is vandaag 32 graden zonder wind 😅. ook staat de zon recht boven je waardoor schaduw lastig te vinden is.( waar o waar o waar is schaduw).

20190615_122447

We gingen lopen naar de metro omdat we nog onderweg even een supermarkt in wilde voor Deo. Maar blijkbaar kennen ze dat niet hier want echt letterlijk geen enkele supermarkt heeft het...  tijdens onze wandelingen kwam er een kale blanke man uit een winkel en begon in perfect Engels tegen ons te praten. De man dacht dat ik een rus was, omdat mijn engelse accent zo klonk 😂 ( moet ik dit als een compliment zien op niet... ik praat teminste geen steenkolen engels.)Na een leuk gesprek over zijn verleden (hij heeft in 15 landen gewoond😱) zijn we doorgelopen.

Bij de metro aangekomen kochten we een ticket om naar het dishui lake te gaan, want dat wilden we heel graag nog zien.

Daar aangekomen kochten we bij metro nog even wat verse kersen zodat we die bij het meer lekker konden eten. We moesten een rol trap op en op de rol trap waren we helemaal in the mood van wat we zouden gaan zien (Als je op internet dishui lake opzoekt krijg je super mooie foto's). Eenmaal boven viel het echt zwaar tegen het water was niet helder blauw maar groen.... (De Chinezen zijn weer flink met de fotoshop in de weer geweest).

20190615_14170020190615_142125

We hebben even een stukje gelopen in het park ernaast waar allemaal mensen op grasvelden zaten dus besloten we daar ook even te gaan zitten. Na nog geen 5 minuten kwam er heel schattig jongetje van ongeveer 3 jaar op ons af. Toen we gedag zeiden rende die weer verlegen terug naar zijn mama. Even later kwam die weer richting onze kant en gaf die een zakje chips aan ons echt zooo cute😍.

20190615_14363920190615_15231320190615_145322

Hierna pakte we de metro om weer richting het centrum te gaan want na een uurtje hadden we het weer gezien.

Na ongeveer 1.5 uur met de metro kwamen we aan in het centrum en hebben we even wat winkeltjes gekeken. Ook kwamen we in een soort winkelcentrum met allemaal eten waar we even wat te lunchen hebben gehaald.

20190615_163027

(hele voedzame lunch...)

vervolgens zijn we nog even naar the Bund gelopen om even te rusten (het is ondertussen  namelijk  33 graden). 10 foto's later besloten we dat het tijd was om avond eten te scoren voordat we weer terug gingen met de metro.

20190615_175406

In een foodmarket hadden hadden we een tentje gespot waar we wel wilden zitten. Er ging weer met bestellen van alles mis want ze snappen niet wat 1 en 2 is. Na flink wat struggelen en fouten recht zetten hebben we wel lekker gegeten. Wel was ik er behoorlijk chagrijnig van geworden en verlangde ik heel erg naar huis waar "normale" mensen die snappen wat je bedoeld en waar je gewoon maar een blond en lang iemand bent.

20190615_184151

(Wontons met pittige pinda saus)

Na het eten zijn we snel naar de metro gelopen (Zo snel als het kon want het was echt super druk in het centrum vandaag) in de metro is er eigenlijk geen woord gesproken en hebben we lekker chagrijnig gekeken in de hoop dat we niet aangestaard werden, of dat gelukt is geen idee maar het voelde wel ff lekker om stil te zijn 😂

20190615_201446

Na de metro zijn we gezellig samen terug naar de campus gelopen en zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen want morgen staat om 5:15 de wekker.

Tip: als je wilt afdingen een hele grote glimlach doet echt wonderen! ;)

1. Familie Feitsma (opa en oma):
    15 juni 2019
    Wij genieten dagelijks van je reisavonturen. Van alle dagen print ik de avonturen uit en heb hier een klapper aangelegd. Leuk naslagwerk.
    Fijn weekend en tot schrijfs.