Dag 16 Bejing

20 juni 2019 - Peking, China

Na een paar uur goede slaap ging de wekker al om 4 uur, het was namelijk tijd om naar Beijing te gaan! Ook al was het heel vroeg, wist ik nog heel makkelijk me bed te verlaten en gelijk de laatste dingetjes in te pakken. Ruim op tijd was ik klaar en kon ik nog rustig even wakker worden op het trapje voor het gebouw. Iets over 5 was het tijd om te vertrekken.

Tijdens de busrit naar het treinstation heb ik eigenlijk niet geslapen, omdat het leek alsof mijn telefoon kapot was en hij ging daardoor een rare update doen. Gelukkig toen we op het station aan kwamen ging hij weer aan. Op het station aangekomen kwamen we na een korte tassen check aan in een super grote vertrek hal wat heel erg op een vliegveld leek.

20190620_063620

Rond een uur of 7 konden we de trein in die maar liefst 300 km per uur gaat. Nadat we gesetteld waren vertrok de trein om 7:22.

20190620_070149

Aan het begin dacht ik dat de trein nog wat langzamer ging, omdat de trein de stad nog moest gaan verlaten. Maar al snel hoorde ik dat hij al over de 300 km per uur ging. De trein rijdt zo soepel en vloeiend dat het tijdens het naar buiten kijken leek alsof ik in een ns trein zat maar dan met een andere omgeving.

20190620_104056

20190620_112735

(Je merkt pas met foto's maken hoe snel die gaat haha)

Tijdens de rit die tot half 2 duurde heb ik onder andere geleerd, gepraat en gekaart.

20190620_094228

20190620_120602

Ook hadden Naomi en ik een een lunch gekocht die best prima was behalve dan de broccoli want die proefde naar zeepsop. Toen we uitgeteten waren kwamen we er achter dat de witte dingetje waarvan we dachten dat het taugé was hele kleine visjes waren:( Echt een heel vies idee.

20190620_114619

20190620_115656

Na nog een kort dutje kwamen we om tien voor half twee aan in Beijing. Vanuit de trein pakte we gelijk met al onze spullen de metro richting het hotel.

20190620_134305

Toen we het metro station uitkwamen leek het wel alsof er een hete föhn op ons gericht was (34 graden). Na een korte wandeling naar het hotel kwamen we in een super mooie lobby terecht waar we met zijn alle verzamelde. (Hotel lee garden tegenover waldorf austria en naast Hilton)

20190620_143204

Na het inchecken gingen we naar de kamer die op  de..... 15e verdieping zat, echt wat een moooi uitzicht heb je daar. We zitten met zijn achten op een zes persoons kamer dus we hebben twee bedden in de woonkamer. Wat mij echt helemaal niks uitmaakt want het appartement is zooo groot dat past makkelijk:) Na een korte check in alle kamers badkamers en zelfs inloop kast gingen we de stad in. Al snel kwamen we er achter in wat voor buurt we zitten, tegenover zit namelijk het waldorf hotel en naast ons het Hilton. Na een korte bespreking besloten we met een groepje van 5 naar het winkel centrum te gaan om even verkoeling te zoeken. Al snel kwamen we de winkels als Chanel, Mac en veel meer tegen. Ik heb daar een shirtje gekocht maar wel gewoon lekker bij de H&M.

20190620_152601

Na even rondlopen was ik er wel klaar mee en ben ik alleen even terug naar de kamer gegaan. Het werd me een beetje te veel om altijd met mensen te zijn, dat komt vooral omdat ik dat thuis niet gewend ben. Na even wat yoga oefening een lekkere douche en een momentje op het balkon.😍

20190620_165954

Was ik weer helemaal ready om lekker de stad in te gaan en te genieten van een avond Bejing.

Weer aangesloten bij de groep gingen we opzoek naar wat eten. Mijn doel: Peking eend eten in Peking. En ja hoor het is gelukt!!! En het was lekker echt niet normaal😍

20190620_195708

Na het eten hebben we nog even gesleept met wat koffers en zijn we bij het het health gedeelte in het hotel gaan kijken (sport en dans ruimte,zwembad en sauna). Om vervolgens nog een korte wandeling door de stad te maken en om een biertje te kopen om die vervolgens  lekker op het balkon met een night view op te drinken. Wat een goed einde van de dag!!

20190620_20404420190620_221115

20190620_213839

Daarna zijn we lekker naar bed gegaan in een heerlijk zacht bed, want morgen gaan we naar de Chinese muur!!!