Dag 17 Bejing

21 juni 2019 - Peking, China

De wekker stond om kwart over zes. Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen waardoor ik zonder enkele moeite opsta. Na het klaar maken en genieten van de luxe kamer (inclusief pantoffels).😍

20190621_065333

Stonden we om 7 uur klaar om uiteindelijk om 7:20 te vertrekken richting the Great Wall!

Na een redelijke lange rit en een tijd wachten op de tickets, konden we om een uur of 10 omhoog met de gondel.  Ik kreeg gelijk een wintersport gevoel zo in die gondel 😊

20190621_09474820190621_100942

Na een korte rit in de gondel kwamen we aan bij de muur waar je gelijk overspoelt werd door mensen en een soort magisch gevoel met het besef dat je gewoon op de plek staat wat je altijd op het  schilderij van de Chinees ziet.  We liepen eerst op een heel langzaam tempo op te genieten en heel veel foto's te maken.

20190621_10494020190621_10553720190621_11011920190621_111354

20190621_112147

Iets voor twaalf uur gingen we even op een randje zitten om lekker wat te eten. Je kon helemaal naar het hoogste punt maar daar hadden we eigenlijk geen zin meer in door de hitte. Na de lunch kwamen we toevallig Sander tegen die zei dat we echt naar boven moesten (en dat er koud bier was ☺). Dus we gingen toch maar op pad en binnen een kwartier waren we de 482 streden omhoog gelopen (ja we hebben ze geteld😅). Helemaal uitgeput met een biertje in ons hand, hadden we echt een geweldig uitzicht! Dit is echt een geweldige afsluiter van deze gave reis. Na het heerlijke ijs koude biertje gingen we weer terug naar het start punt van de muur.

20190621_121235

20190621_121615

Iedereen ging met de kabelbaan naar beneden behalve Lasse, Patricia en ik wij namen namelijk de trappen. ( er waren ook mensen die het omhoog hadden gelopen maar dat ging me net iets te ver in de hitte😂). We moesten nog een klein stukje over een lege muur, Waar ik persoonlijk echt kippenvel van kreeg.

20190621_131044

Na een stukje over de lege muur begon de wandeling naar beneden tussen de bomen. Je hoorde over krekels en voor de rest helemaal niks:)

20190621_131612

Beneden aangekomen werden we warm ontvangen door het ontvangst comité, mijn dag kon echt niet meer stuk☺

20190621_133006

Het was ondertussen al twee uur en we vertrokken met de bus naar een tea house. Daar hebben we een tea ceremonie gehad. We kregen 5 soorten thee te proeven, de ene wat lekkerder dan de ander, maar het was wel echt heel fijn om na zo veel lopen in de hitte wat lekkere thee te krijgen. Hier bij gevoegd  foto's  waar op je kan zien welke thee we hebben gehad en waar het goed voor was. Mijn persoonlijke favoriet was de jasmijn thee.

20190621_15525820190621_16242320190621_162432

20190621_162006

Ondertussen was het al rond een uur of vijf en gingen we met de bus terug naar het hotel.

Rond een uur of zes waren we terug in het hotel en was het tijd voor een douche en een andere outfit. Na deze korte stop was het tijd om voor de laatste keer de stad in te gaan om wat te gaan eten. Samen met Naomi heb ik heerlijke dumplings op met daarbij boontjes.

20190621_191219

Na het eten was het tijd om nog even het laatste beetje geld op te maken en liepen we dus nog even langs de winkels. Daar kwamen we nog een goed Engels pratend Chinees tegen waar we een uur mee hebben gepraat over de verschillen tussen China en Nederland en waren veel van onze vragen weer beantwoord.

20190621_190135

20190621_194224

Na het winkelen hebben we nog even wat te drinken gehaald voor op de kamer. Met een drankje op het balkon heb ik mijn laatste dag op deze blog omschreven en kwam ik tot de conclusie dat ik een super leuke tijd hier heb gehad en dit niet had willen missen! Life is nice😊

Morgen land ik weer om 15:00 uur Nederlandse tijd op Schiphol en ben ik stiekem ook wel weer blij om in ons fijne welvarende land te zijn.

1. Wendy:
    21 juni 2019
    Lieve Nikki,

Ik heb elke dag vol aandacht jouw verhalen gelezen. Wat heb je een hoop gedaan en wat ontzettend leuk om dat zo te volgen!
    Ik wens je een hele fijne reis terug naar huis en ik zie je vast snel.

Liefs, xx
  2. Anita:
    21 juni 2019
    Wat een geweldige reis schat!! Blij dat we hebben kunnen meereizen via deze nog een het vele video bellen.
    Morgen weer lekker echt knuffelen!!!!!!!
    Goede reis ly
  3. Familie Feitsma (opa en oma):
    22 juni 2019
    Wij wensen jouw een goede vlucht en behouden thuiskomst. Wij hebben iedere dag genoten van je belevenissen in China.
  4. Annemarieke:
    22 juni 2019
    Hoi Nikki,
    Inmiddels ben je terug in Nederland. Wat een mooie ervaringen allemaal. Leuk dat ik een beetje deelgenoot kon zijn door middel van je blogs.
  5. Gery Stanik -Vogel:
    29 juni 2019
    Ha lieve Nikki, wat heb je een mooie verhalen geschreven en wat een schitterende foto's gemaakt.
    Ik heb er van genoten.Hoe voel je je nu , nu je weer het gewone leven ingaat na zulke overweldigende ervaringen.Je jet lag zal inmiddels wel over zijn.Bedankt voor die mooie reis, die ik mee mocht maken.Veel liefs
    Tante Gery