Dag 9 Shanghai

13 juni 2019 - Shanghai, China

Donderdag 13 juni

De wekker stond al om 6:15 (hoe je mij chagrijnig krijgt haha) we moesten namelijk als om 7:20 verzamelen. Eerst rustig wakker worden met een kop koffie en een douche. Na het wakker worden was ik weer goed aanspreekbaar om weer een leuke dag in te gaan. Nog even jam bij Naomi halen voor op brood en dan ben ik helemaal klaar voor de dag!

20190613_065902

Om 7:20 lopen we richting klaslokalen om met de groepjes (2×6) en een paar studenten een stelling over care and support te bedenken die we morgen met aboutaleb (en de delegatie) gaan discussiëren. We zaten voor die bespreking in een klaslokaal waar les gegeven wordt in accapunctuur en cupping, super leuk om zo een lokaal te zien. Alleen kon ik helaas niet lezen waar elk punt voor was want tja... alles is in het Chinees.

20190613_07465820190613_074748

Om 8 uur gaan we met de bus richting het museum of medical history. (Het is ons nog niet gelukt op dat moment om een stelling te vinden,maar we hebben tot 4) Het is een rit van een uur dus heb ik weer tijd om wat muziek te luisteren en me ogen even dicht te doen.

In het museum kregen we oortjes waardoor we uitleg over onder ander acupunctuur en alcohol als medicatie kregen . Daarbij hebben we ook nog even onze eigen route gekozen,omdat we een hoek zagen waar we via een filmpje chai chi konden uitoefenen.

20190613_09254920190613_09165220190613_09444020190613_095003

Na de rondleiding kregen we nog een soort promotie praatje van een medische school in een zaal. Het was wel heel intressant maar gelukkig duurde het maar 20 minuten anders zou het denk wel saai worden :) rond half elf waren we al klaar en mochten we de stad in.

Samen met shirley, Lizzy, Maud, Anna en Naomi richting de metro om richting de yuyan garden te gaan. Naomi en ik waren er al geweest dus besloten in de buurt winkeltjes te gaan kijken. Bij de straatjes aangekomen kwamen we al vrij snel in een veel te druk winkelcentrum heen (leek wel de Chinese Haagse markt). Daar waren we snel klaar mee en zijn naar buiten gevlucht.

20190613_115419

Buiten op een hoekje hebben we nog een soort knapperig naan brood met suiker gekocht wat echt super lekker was! ( ff wat lichts op de maag, Hoe ze dat altijd zo vol houden geen idee 😂)

20190613_122636

Na wat gegeten te hebben ging onze zoektocht naar souvenirs van start, Naomi en ik zijn beide geslaagd! In de een souveniers winkel hebben we ons ook laten tekenen.

20190613_131031

(dat kon die man echt bizar snel😱). Ook heeft Naomi een handgemaakte ring vaan haar chinese sterrenbeeld (slang) laten maken in een boutiekje. We moesten een half uur wachten dus kregen we van de lieve medewerkster  boven in de winkel lekker een paar kopjes (nadruk op jes 🤣) thee.

20190613_14274020190613_140631

Helaas was het onder tussen gaan regenen... Maarja wij als Nederlanders zijn wel wat gewend en hebben gewoon voor wel omgerekend €1,20 een paraplu gekocht en zijn door gehuppelt:)

20190613_153517

In de regen zijn wij naar een tentje gelopen waar je allemaal bakjes met eten kon pakken en hebben we met zijn tweeën wat dingen uitgezocht. Alles was echt super lekker, met name de kip stukjes😍 na het eten gingen we nog even naar het toilet waar de toilet dame hele gesprekken in het Chinees tegen ons voerde en heeel veel foto's wilde. Toen Naomi naar de wc ging, ging mijn haar haar kleur met mijne vergelijken echt super schattig. Ook liet ze even later alle foto's zien met touristen die ze had opgespaard en dat waren er nogal wat kan ik je vertellen.

20190613_17060520190613_18094620190613_181045

Na deze fotoshoot zijn we richting de metro gelopen en hebben we nog een ijsje gehaald.😍 Rond half 9 waren we weer terug op de campus.

Daarna hebben we zoals elke avond nog gezellig met een groep gezeten en de hele dag besproken en elkaar uitgelachen hoevaak we vandaag allemaal verkeerd zijn lopen 😁

P.s ze moeten ECHT wat gaan doen aan de lage plafonds hier😂

20190613_135639

En Ohja de stelling luidt.... "The tabacco regulations can be an influence of the public health."

1. José P:
    14 juni 2019
    Ga zo door meiden, goed eten, veel indrukken opdoen, veel lachen en heel veel plezier hebben. En Naomi, super mooie ring.