Dag 51 Koh Tao

8 december 2022 - Koh Tao, Thailand

Vandaag zijn we onze dag gestart met een kop thee en onze zelf gemaakte spring rolls. Een heerlijk ontbijt al zeg ik het zelf.

Rond half tien werden we opgehaald door de snorkel organisatie. We werden na een korte introductie naar de boot begeleid. De start van de tour was op Koh Nang Yuan eiland. De eerste activiteit was wandelen naar een viewingpoint. De klim was pittig, maar dan heb je ook wat hoor. Hier hebben we foto's gemaakt en heb ik de foto die in 2014 van mij is genomen na gemaakt.

20221207_10500620221207_10510020221013_14463220221207_105358

Na de viewingpoint was het tijd om bij het eiland te snorkelen, want hier zitten namelijk baby haaien. En deze heb ik ook zeker gespot, echt super gaaf. Ik vond het echt heel bijzonder. Er werd zelf gesuggereerd als je rustig boven ze bleef hangen dat ze met je zouden gaan spelen. Maar het was helaas niet rustig 🤣. Er waren erg veel toeristen. Het was echt een hele bijzondere ervaring om met baby haaien te zwemmen. De zee muggen waren wat minder fijn (ik wist ook niet van het bestaan af...)

Tijdens de tocht naar de volgende stop kregen we een lunch. De lunch zat in een herbruikbare trommel en hier was ik zo blij mee. Ik vind het zo verschrikkelijk hoe onnodig veel plastic ze gebruiken in Thailand.

20221207_124313

De tweede stop bestond uit glijden van de glijbaan en een beetje klooien in de zee. Een deel van de groep ging een stukje verderop snorkelen, maar wij hadden al wel gezien aan de helderheid van het water dat het niet zo bijzonder was (dit bevestigde de crew ook).

20221207_131823

Echter was de derde stop wel erg bijzonder. Hier zwommen namelijk twee reuze schildpadden en dat was wel echt heel erg bijzonder. Maar jo en ik namen al vrij snel afstand, omdat een aantal mensen in de groep niet begrepen dat we met een groep waren en andere mensen ook wat wilden zien. Dus na wat schoppen in ons gezicht waren we er wel klaar mee. Maar ik heb zeker goed de schildpadden kunnen spotten en ben zelfs even beneden gedoken om zonder ze aan te raken ze te kunnen bekijken.

IMG-20221207-WA0087

Na het avontuur met de schilpadden zijn we nog bij twee baaitjes gestopt. We hebben tijdens deze stops heel lang gepraat met een goed Engels pratende tourguide.

Rond een uurtje of vijf waren we weer terug in het hostel en hebben we ons even gedoucht en omgekleed. Ik voelde me weer helemaal fris en fruitig. Na een klein uurtje zijn we naar beneden gelopen en heeft de receptioniste onze restjes eten van gister opgewarmd. En wat smaakte het weer heerlijk, alle smaken waren nu helemaal ingetrokken.

Na het eten was het plan om een Thaise massage te nemen. Maar onderweg naar de massage salon bedachten we dat we ook nog een kokosnoot wilde drinken. Dat moet je natuurlijk wel gedronken hebben op een eiland. Het was heerlijk en het shotje malibu erin maakte het al helemaal af!😋

20221207_182305

Na de kokosnoot zijn we een uur lang thais gemasseerd. Ik vind het heerlijk zo een Thaise massage, maar soms als ze een gevoelige spier te pakken hebben is het wel ff op je tanden bijten.

Na de massage hebben we tickets gehaald voor Queens cabaret (ladyboy show). We hebben anderhalf uur kunnen genieten van een prachtige show. Wat kunnen deze dames goed dansen en performen🤩. Ik heb ontzettend genoten.

20221207_21431920221207_22001720221207_22111120221207_22202920221207_224932

Na nog even gedanst te hebben bij de lady cabaret, wat na de show in een dansbar met foute hitjes was veranderd. Zijn we bij fishbowl (een andere tent) de dansjes voort gaan zetten. Hier hebben we hele leuke mensen ontmoet! Daarbij was er ook een hele gestoorde ier die ontzettend met zijn geld aan het gooien was en daarbij het geheugen van een vis had. Na een super leuke avond zijn we iets te laat onder de wol gekropen. Gelukkig kunnen we morgen lekker uitrusten tijdens onze rit naar Bangkok.

1. Cocky:
    8 december 2022
    Wat een reis, geweldig ook deze dag.🤩🐠
  2. Anita:
    8 december 2022
    Wat weer een geweldige dag! Zo leuk om die foto weer gemaakt te hebben.
    Nog altijd spijt dat ik daar niet naar boven ben geklommen in 2014.
    Maar krijg een 2e kans 😉
    Die baby haaien lijkt meook gaaf en de schilpad.
    Goede reis vandaag 😘😘