Dag 50 Koh Tao

6 december 2022 - Koh Tao, Thailand

Vandaag hebben we heerlijk uit geslapen. Ik was al wat eerder actief dus ben ik lekker luisterend naar een podcast een ontbijt smoothie met havermout voor ons gaan halen. Na nog even op de kamer gerelaxt te hebben zijn we rond een uurtje of één naar een koffie tentje gelopen.

Na een kopje koffie en een broodje zijn we even tickets gaan regelen voor de snorkel tour van morgen. Rond een uurtje of drie hadden we afgesproken bij een gym waar we met de scooter door Idjang naar een hele mooie keuken werden gebracht. We gingen namelijk een kook cursus volgen. Dezelfde cursus die ik de vorige keer had gevolgd, maar dan met andere gerechten en echt in een prachtige buiten keuken met geweldig uitzicht! Er was ook nog een ander duits stel die samen met ons kookte. De gerechten die we hebben gemaakt waren: Massaman curry, Khao soi curry, pork belly met spicy peanut sauce en spring rolls. Echt heerlijke gerechten. We maakten alles weer van scratch en alle kruiden en specerijen die we gebruikte roken allemaal zo ontzettend lekker.

we hebben echt een hele leuke middag gehad en hebben natuurlijk ook kunnen genieten van onze zelf gecreëerde gerechten. Ze waren allemaal stuk voor stuk goed gelukt. Daarbij hebben we ook de restjes mee mogen nemen en hebben we voor morgen avond een volledige avond maaltijd.

20221206_15091220221206_15053920221206_15100520221206_15413420221206_15491220221206_15562720221206_16023720221206_16100420221206_17034120221206_17100620221206_17454120221206_180839

Na het koken zijn we even terug naar de kamer gegaan om alles in de koelkast te zetten en lekker af te koelen in de airco. Het was vandaag echt heel erg benauwd weer en daarbij waren de gerechten ook echt lekker pittig.

Na even op de kamer te hebben gezeten wilde we nog even ergens poolen. Helaas waren alle Pool tafels bezet dus zijn we gaan bierpongen, wat ook super leuk uitpakte. Na nog even bij een vuurshow te hebben gekeken. Hebben we de leuke dag met noodles op bed afgesloten.

1. Anita:
    6 december 2022
    Wat weer een heerlijke dag. En koken met dat uitzicht 🤗
    Ik stel mijn keuken graag ter beschikking aan jullie straks😉
  2. Annemarieke:
    6 december 2022
    Oh, echt jaloers makend zo'n fantastische kookworkshop, curry's en uitzicht....
  3. Nikki:
    8 december 2022
    Ja het was echt een geweldige ervaring!
  4. Sabine Borgemeester:
    7 december 2022
    Wow, Nikki! Wat een prachtig uitzicht weer tijdens de kook workshop! Het zag er echt heerlijk uit! Ik geniet echt elke dag weer van jouw leuke verhalen! Wat een mooi avontuur! En jij schrijft zo super leuk! Wat fijn dat jullie samen jouw mooie reis kunnen afsluiten! Zal echt wennen zijn voor mij om straks niet meer dagelijks te kunnen genieten van al jouw belevenissen. Geniet nog lekker samen! Veel liefs en dikke knuffel van Sabine
  5. Nikki:
    8 december 2022
    Ahh wat een super lief berichtje! Super leuk dat je elke dag mee leest. Wat grappige dat het zo een gewoonte is geworden om het te lezen😇. Ik kan kan in Nederland wel verder schrijven, maar ik denk dat dat hele saaie blogs worden 😅. Dat genieten gaat zeker nog wel lukken. Tot snel in Nederland ❤️
  6. Cocky:
    7 december 2022
    Wat een geweldig uitzicht 🤩om je eten klaar te maken. Dat maakt koken een stuk leuker...☺️
    Heerlijk zien de gerechten eruit, ook hier zijn jullie van harte uitgenodigd om het klaar te maken😋
    Dan wel zonder dat mooie uitzicht, maar wel met ons als gezelschap😂.
    Veel liefs😘
  7. Nikki:
    8 december 2022
    Nou dat koken in Nederland gaat echt wel goed komen hoor 🤗. Gezellig!