Dag 45 Koh Lanta -> Khao Sok

2 december 2022 - Khao Sok National Park, Thailand

Vandaag stond de wekker al om half zeven, we zijn rustig opgestaan en hebben nog  een kop koffie voor vertrek gedronke. We stonden netjes 7:20 klaar om opgehaald te worden bij het resort. Maar zoals gewoonlijk kwam het busje ongeveer twintig minuten later. Tijdens het wachten leerdena we vier andere Nederlanders kennen die ook richting Khao Sok gingen. Voordat we opgepikt werden wilde de super lieve (soms iets te lief vanwege de handkusjes) receptioniste nog met ons zessen op de foto.

Eenmaal in het busje waar ongeveer tien andere mensen inzaten zijn we richting de pier gereden. Vervolgens zijn we met busje en al met de pont naar het vaste land gevaren.

Na ongeveer een uurtje rijden moesten we van busje wisselen en reden we naar Khao Sok. Tussendoor zijn we nog even ergens tien minuten gestopt, genoeg tijd om naar de wc te gaan en even wat te eten te halen. We hadden een kipspiesje gehaald van de markt en een broodje bij de 7-eleven. Het kipspiesje was wat bedenkelijk dus hopelijk brengt dit geen voedselvergiftiging met zich mee.

Rond een uurtje of half drie kwamen we aan bij de smiley dome. Een superleuke hoepeltent waar we één nachtje in slapen. Het is echt super knus en toen het vlak nadat we binnen waren hard begon te regenen kreeg ik al helemaal een knus kampeer gevoel.

20221201_14403720221201_144048

Na twee uurtjes afgewacht te hebben tot de regen gestopt was, kwam ik met het maar buiten lopen dat mijn sneakers nog buiten stonden.... shit.... vooral fijn omdat we morgen een tour gaan doen. Maar gelukkig gaf het hotel aan dat je schoenen toch wel doorweekt zijn binnen een half uur. Was het kloten met een föhn toch voor niks (niet dat ze daarvan droger zijn geworden).

Na dit "drama" gingen we opzoek naar wat te eten. We wilde bij een tentje zitten waar het gezellig druk is. En gelukkig vonden we die al snel en we hadden ook nog eens het geluk dat daar de Nederlanders zaten die we vanochtend hadden leren kennen. Ze nodigde ons uit om bij hun te komen zitten en dat sloegen we natuurlijk niet af!

We hebben gezellig gedineerd met zijn zessen. Het eten was niet voortreffelijk en ook niet snel, maar wel door het gezelschap de moeite waard. Ik had aubergine met knoflook, Chili en Thaise kruiden wat ondanks de hoeveelheid knoflook wat smakeloos was.

Na het eten zijn we nog even tickets voor de boot naar Koh Tao gaan regelen. We willen hier graag vier december heen, maar we zijn de komende dagen niet instaat dit te regelen vanwege de tour in het nationale park.

Na het regelen van de tickets zijn we naar de dome gegaan om na een filmpje lekker te gaan slapen.

P.s Het kan zijn dat er morgen geen blog is. Iedergeval niet optijd, omdat we niet weten hoe het internet daar is. Onderstaand de link van de tour die we gaan doen.

Smiley lake tour

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cocky:
    2 december 2022
    Onwijs. Wat een gave tour gaan jullie doen.
    Leuk om weer Nederlanders tegen te komen.
    Veel plezier 💖
  2. Anita:
    2 december 2022
    Heel veel plezier met de tour! Ziet er geweldig uit.
    Wat beleven jullie veel en zelfs in een tent geslapen. Geniet er van xx
  3. Annemarieke:
    2 december 2022
    Wat leuk zo'n tent, inderdaad knus.
    Veel plezier met de tour. Wat een te gekke vakantie beleven jullie.
  4. Nikki:
    5 december 2022
    Jaa we hebben echt een geweldige vakantie en de tour was ook echt geweldig!😘