Dag 44 Koh Lanta

1 december 2022 - Koh Lanta, Thailand

Vandaag zijn we na een ontbijtje bij ons huisje rond een uurtje of tien weer oppad gegaan met de scooters. We hadden gezien  dat er bij de pier wat winkeltjes zaten, maar uiteindelijk was het een teleurstelling. Wel heb ik nog wat leuks weten te vinden om mee naar huis te nemen.

Na wat rond rijden haalde we een bubble tea en wat snackjes zoals viskoekjes, krab hapjes en een soort gehaktballetjes bij een heel klein lokaal tentje waar we gister ook hadden gezeten.

20221130_123912

Voor ons idee hadden we eigenlijk al het hele eiland gezien en we wisten daardoor niet echt wat we wilde doen met de dag. Ons plan werd dus om nog een rondje te rijden over het eiland en daarna bij het strand/zwembad te hangen. Maar tijdens ons rondje sloegen we een weg in naar een heel groot stuk eiland die we nog niet hadden gezien.

We reden door de bergen en kwamen steeds bij allemaal dorpjes en verschillende strandjes. We kwamen een super groot verlaten resort tegen waar we even hebben rondgekeken. Ik vind het zo ontzettend zonde dat er in thailand zoveel mooie resorts op A locaties leeg staan.

IMG-20221201-WA0008IMG-20221201-WA0006

Na nog een klein stukje te hebben gereden kwamen we bij een strandje waar helemaal niemand was. Hier hebben we een hele tijd gehangen. We zijn lekker wezen zwemmen in het belachelijk wame water en hebben schelpen op het strand gezocht. Dit is tot nu toe mijn favoriete strand. Niet het mooiste dat blijft Monkey Beach op Koh Phi Phi.

20221130_13570820221130_13571820221130_15025720221130_150320

Na ruim een uur zijn we verder gaan rijden en kwamen bij een nationale park uit. Hier zijn we niet in geweest om dat de entree best prijzig was. Wel was de natuur aan deze kant van het eiland heel bijzonder. Het rook er precies naar de vlindertuin in blijdorp. Daarbij kon je op dat gedeelte van het eiland ook veel vlinders en apen spotten.

Na weer een stuk te hebben gereden hadden we wel weer zin om ergens wat te gaan drinken. We zijn bij een tentje waar ze happy hour hadden een cocktail gaan drinken en hebben samen een heerlijke papaja salade gedeeld. Nadat we genoten hadden van het uitzicht zijn we lekker terug maar de kamer gegaan om lekker te douchen en even in de airco te relaxen.

20221130_161024

Na het relaxen hadden we eigenlijk nergens meer zin in dus zijn we noodles gaan halen bij de 7-eleven en hebben we onze scooters ingeleverd. Na wat dingetjes geregeld te hebben en een halve film te hebben gekeken zijn we lekker gaan slapen. Morgen moeten we namelijk vroeg op om richting Khao Sok te gaan.

1. Cocky:
    1 december 2022
    Wat een mooie reis hebben jullie nu saampjes. Én wat een plek van het resort.
    Geweldig weer die foto's.
    Goeie reis naar Khao Sok.
    Liefs💖
  2. Nikki: