Dag 40 Koh Phi Phi

26 november 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Rond een uurtje of elf werden we wakker. Ik had zin om even alleen een stukje te wandelen dus ik besloot naar de 7-eleven te gaan om ontbijt op bed te halen. Ik had croissantjes, koffie, een yogurtje en een tosti gehaald. Helaas is die tosti nooit toegevoegd in het tasje :(. Na lekker ontbeten te hebben en rustig te zijn opgestaan zijn we richting het strand gelopen.

Hier hebben we voor twee uur een Kayak gehuurd. We zijn als eerst naar monkey beach gevaren en wat was het hier ontzettend mooi. Dit is echt de allermooiste plek waar ik ooit ben geweest. Het strand was zo ontzettend wit en de zee was helderblauw waardoor je perfect de bodem kon zien. Daarbij zijn de bergen die er omheen liggen nog zo natuurlijk en on aangedaan. Daarbij heet het ook niet voor niets monkey beach en waren er ook veel apen op het strand te vinden.

IMG-20221126-WA0009IMG-20221126-WA0005IMG-20221126-WA0013IMG-20221126-WA001220221126_14202020221126_14411320221126_14192820221126_141852

Maar deze apen waren zeker niet lief. Ze kijken in alle tassen en pakken ook rustig je eten uit je handen. We kochten een cola en een zakje chips en kregen dus ook een papieren zak om elk product zodat de apen het niet zo snel zouden herkennen als eten. Na even ons energie level weer op pijl te hebben gebracht zijn we nog even lekker wezen zwemmen. Gelukkig mocht onze tas achter het barretje liggen zodat we geen risico hadden dat de apen deze overhoop zouden trekken.

Na de duik wilde we eigenlijk nog naar een ander strandje, maar de tijd was alweer bijna om. We besloten dus terug te gaan en het andere strand voor morgen te bewaren. Na onze Kayak te hebben ingeleverd zijn we nog een Massaman curry en knoflook brood gaan eten bij een tentje.

Na de heerlijke lunch besloten we naar een deel van het eiland te lopen waar we nog niet echt waren geweest. Hier troffen we meerdere leegstaande resorts aan en zagen we ook plekken die nog waren aangedaan door de tsunami in 2004. Aan het einde van het eiland kwamen we bij een heel mooi resort waar we illegaal gebruik hebben gemaakt van het zwembad. Hier hebben we lekker gehangen tot na zonsondergang.

20221126_174859

Na een ongeveer 30 minuut durende wandeling terug naar het hotel zijn we na ons te hebben opgefrist weer naar een eettentje gelopen. Hier hebben we samen een green curry gedeeld met de vraag of het net zo pittig klaargemaakt kan worden zoals de thaien het eten. Dit vonden ze erg grappig en deden ze dus ook. De pittigheid viel uiteindelijk echt reuze mee en maakte het gerecht echt veel smaakvoller.

20221126_194919

Na nog een Thai tea ijsje te hebben gehaald en wat rond te hebben gelopen besloten we optijd naar het hotel te gaan. We zijn redelijk optijd gaan slapen, want morgen willen we optijd op om naar meerdere viewing points te wandelen.

1. Anita:
    26 november 2022
    Ongelooflijk wat is het daar mooi!!!!!
    Fijn jullie zo samen te zien genieten 😘
  2. Joyce:
    26 november 2022