Dag 39 Railay beach -> Koh Phi Phi

26 november 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Na een heerlijke nacht met slaap (ondanks dat we boven een bar sliepen) werden we om half negen gewekt door de wekker. Na nog even een kop koffie bij een tentje zijn we richting de pier gelopen. Uiteindelijk kwam de ferry  40 minuten te laat en zijn we in ongeveer anderhalf uur maar Koh Phi Phi gevaren. Daar aangekomen kwamen we gelijk in een winkel straat terecht waar ook een Mc Donalds en een Burger King zit. Dus een teken dat het hier erg toeristisch is.

Aan de ene kant is het erg leuk omdat er veel winkeltjes zijn, maar aan de andere kant is het thaise er wel vanaf.

We konden na een korte wandeling gelukkig gelijk inchecken in het hotel. We hebben een super fijne kamer inclusief balkon en koelkast.

We zijn na ons even opgefrist en omgekleed te hebben zijn we naar het strand gelopen. Vandaag was een super zonnige dag, dus we hebben heerlijk in de zon kunnen liggen. Na het zonnen zijn we even wat gaan lunchen bij een tentje waar we een Panang curry hebben gedeeld en deze stelde zeker niet teleur. Ik denk dat Panang curry mijn favoriete Thaise gerecht is.

Na de "lunch" zijn we lekker even naar de hotelkamer gegaan om daar even twee uurtjes te chillen en even wat belletjes te plegen met het thuisfront. Rond een uurtje of acht zijn we weer terug maar winkelstraat gelopen. Hier hebben we tosti's en gyoza's van de 7-eleven gegeten als avond eten (ik weet het heel erg slecht). We zaten nog redelijk vol van de curry en vonden het ook prima om lekker simpel op een randje te zitten en mensen te kijken.

Dat mensen kijken is ook gelukt, omdat dit eiland zo toeristisch is lopen er genoeg excentrieke personen rond. De rest van de avond hebben we drankjes gedaan en rondgelopen. Ook kwamen we bij het strand waar we smiddags hadden gelegen, maar het was nu zo vloed dat er geen strand meer over was. Wel zaten hier allemaal leuke tentjes. Bij een tentje hebben we limbo gedanst en ik was er nog verrassend goed in.

Na wat limbo gedanst te hebben, zijn we doorgelopen naar de volgende tent. Hier hebben we by far het meeste tijd doorgebracht. Hier stond namelijk een stier waar je op moet blijven zitten als het ronddraait. Natuurlijk viel er wat te winnen. Als je 450 seconden bleef zitten kreeg je een bucket met een mix drank. Maar dat was niet de enige manier om een gratis bucket te krijgen. Als je namelijk als vrouw topless en als man naakt op de stier ging zitten kreeg je hoe dan ook die gratis bucket. Ik kan je vertellen hoe later het werd op de avond hoe meer mensendachten dat ze meer gratis alcohol nodig hadden 🤣🙈. Zelf zijn wij niet op de stier gegaan.

Rond een uurtje of twee hadden we het wel weer gezien en zijn we lekker gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joyce:
    26 november 2022
    Haha klinkt goed die bar
  2. Nikki:
    29 november 2022
    Ja he 🤣🙈
  3. Naoom:
    26 november 2022
    Had wel anders verwacht van Jo, op die stier ...
  4. Nikki:
    29 november 2022