Dag 35 Bangkok

22 november 2022 - Bangkok, Thailand

Na een heerlijke nacht met slaap, hebben we eerst even wat yoga gedaan voor dat we de stad in zijn getrokken. Met een heerlijk Matcha en Thai tea in ons hand zijn we naar de Wang Lang market gelopen. Tijdens de wandeling hebben we op een school campus wat spring rolls gehaald en die tussen de studenten op gegeten. We werden flink bekeken en besproken. Aangekomen op de markt hebben we wat rond gelopen en wat gegeten bij een sushi tentje. Waar we voor ongeveer drie euro met z'n tweeën heerlijke sushi hebben gegeten. Echt een luxe ontbijten/lunchen met sushi 😍.

20221121_11533320221121_130717

Naast de Sushi hadden we een grote kan met koude groene thee. We waren even vergeten hoe veel cafeïne er in groene thee zat.... We waren uiteindelijk  zo hyper en hadden constant een lach bui. Door alle energie hebben we besloten om richting China Town te lopen. Wat ongeveer intotaal met het wachten op een pont zo een anderhalf uur in beslag nam.

20221121_135754

In Chinatown aangekomen waren we best uitgeput. Dit kwam denk ik voornamelijk door het uitwerken van de cafeïne (naast de al 13000 stappen). We besloten even bij het hostel waar ik aan het begin van mijn reis verbleef wat te gaan drinken. Het voelde best gek om hier weer te zijn, omdat ik ondertussen al zoveel gezien en gedaan heb. Daarbij ben ik nu ook zoveel meer tot rust en raak ik in het drukke China Town niet meer zo overprikkelt.

20221121_14424320221121_14573720221121_152912

Na wat te hebben gedronken zijn we richting Co van Kessel gelopen, want we hadden namelijk de drie uur durende avond fietstocht geboekt.

Rond een uurtje of zes begon de fiets tour. De eerste stop was bij een Chinese Tempel, waar we wierrook konden aansteken en een wens mochten doen.

20221121_18033720221121_18171820221121_18224120221121_183122

Na een stukje door Chinatown te hebben gefietst, kwamen we aan bij The Grand Palace. Waar werd uitgelegd dat als de vlag omhoog is dat de koning in Bangkok is. De vlag hing uit dus de koning verblijft momenteel in Bangkok.

Na ongeveer twintig minuten fietsen kwamen we bij de bloemenmarkt aan. Op dit moment begon ik best hangry te worden omdat het al best laat was. Daarbij had ik gehoord dat je best wat dingen te proeven kreeg onderweg en dat was op dat moment nog niet geval. Maar gelukkig na wat bloemen en bladeren te hebben geroken, kregen we een heerlijke onrijpe banaan...🤣. Maar het hielp iedergeval wel tegen de grootste trek.

Na weer een stuk te hebben gefietst en even stil te hebben gestaan en de skyline van Bangkok te hebben bekeken.

20221121_19350020221121_193651

Kwamen we aan in het gedeelte van Bangkok waar de mensen wonen die in het centrum werken. Het goedkopere deel van Bangkok.

En hier kregen we zoals gehoopt allerlei dingen te proeven. We kregen wat spring rolls, een soort dumplings en een soort gevulde bladeren. Die gevulde bladeren waren echt bijzonder lekker, ze waren gevuld met een stukje limoen, een stukje gember, pinda's, de schaal van een garnaal, kokos rasp en een soort zoetige saus. Het was echt een bijzonder lekkere smaak. De tour guide legde uit dat de thaien er vaak nog een groene peper bij doen. Dat wilde jo natuurlijk proberen en dit kon hij veraasend genoeg heel goed hebben. Mij niet gezien haha.

20221121_20084120221121_201218

Na nog een stukje fietsen en het oversteken van de rivier met de pont kwamen we weer terug bij het start punt.

We hebben vervolgens een Grab taxi terug naar het hotel genomen en zijn na wat kletsen en ontbijt voor morgen te hebben gehaald lekker naar bed gaan. Want morgen moeten we vroeg op om naar het vliegveld te gaan. We vliegen namelijk morgen naar Krabi.