Dag 17 Chiang Mai -> Krabi

3 november 2022 - Railay Beach, Thailand

Vandaag vlieg ik richting Krabi. Ik vind dit een hele spannende dag. Ik ga namelijk vliegen en daarna moet ik nog richting Railay beach met een bus en een veerpont. Alleen dat laatste gedeelte is niet erg goed op het internet te vinden. En voor mij als een persoon die op alles is voorbereid erg spannend.

Na een ontbijtje in het hostel ben ik met een Grab taxi naar de luchthaven gebracht. Ik was te vroeg dus moest ik nog een uur wachten totdat ik kon inchecken.  Toen ik om elf uur ging inchecken was ik binnen een kwartier door alle security heen. Voor de volgende keer weet ik dus dat ik niet zo lang van te voren aanwezig hoef te zijn. Het voelde wel fijn om zeker te zijn dat ik mijn vlucht niet zal missen.

Dit was weer een moment dat mijn heimwee op kwam zetten, omdat je zo erg opjezelf moet vertrouwen en alles zelf moet uitzoeken.

Stipt 13:00 vertrok de vlucht naar Krabi. Na anderhalf vliegen landde het vliegtuig na veel turbulentie op Krabi airport.

20221103_144443

Na kort te hebben gewacht op mijn bagage begon voor mijn gevoel het spannende gedeelte. Dit had ik niet spannend hoeven vinden want binnen een mum van tijd zat ik in een shuttle bus naar Ao Nang pier, waar ik vervolgens de longtail boot naar Raily beach heb gepakt.

20221103_17055520221103_17160020221103_171615

Op de boot kwam ik twee hele gezellige Nederlandse meiden tegen. Die.... toevallig ook bij mij op de kamer zitten! En daarbij heeft het hostel  een adembenemend uitzicht!

20221103_17241120221103_173751IMG-20221103-WA0012

Na ons opgefrist te hebben zijn we even een hapje gaan eten bij een leuk tentje. Na even gekletst te hebben was het tijd voor een pub crawl. Een perfecte manier om mensen te leren kennen! Al was dat voor mijn gevoel niet  meer nodig.

20221103_192517

20221103_205440

Tijdens de pub crawl hebben we lekker gedanst, gekletst en wat drankje gedronken. Het was super gezellig, maar misschien wel iets teveel na zo een reisdag. Maar morgen kan ik lekker de hele dag aan het strand liggen, dus dat is top:).

Ps. De muggen lijken hier wel immuun te zijn voor deet....

1. José:
    3 november 2022
    Knap gedaan Nikki! Wat een avontuur om dit allemaal in je eentje te doen. Je kan trots zijn op jezelf!
    Super leuk dat de eindbestemming dan zo mooi en gezellig is! Geniet van je dagje strand!
  2. Nikki:
    4 november 2022